Discussie: Advies gevraagd
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 4 februari 2009, 22:10
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd

Hoi Mo

Ik spring even in vanwege mijn andere advies over "not done" woorden
Hoewel ik daar nog steeds absoluut achtersta, mag je dat best met een korreltje zout nemen.

Het ligt er nl. helemaal aan hoe je het zelf gebruikt.

Als jij echt stressbestendig bent (en je kunt dit aantonen) en je vind dat echt heel erg belangrijk om te melden dan mag dat best.

Het wordt alleen zo vaak gebruikt en misbruikt in brieven dat de onderscheidende en authentieke waarde ervan gewoon niet zo bijzonder is.

Je kunt bijv. ook zeggen dat je goed met deadlines om kunt gaan. Dan maak je het wat specifieker en geloofwaardiger. (Stress is nl. zeer relatief en voor iedereen anders....)

Enthousiasme kun je op vele andere manieren overbrengen.
Alleen al met de toon van je brief en CV, of door eerst eens te bellen met de contactpersoon. Maar ook met andere woorden zoals: begeesterd, bevlogen, gedreven, geestdriftig, geďnspireerd, levendig, toegewijd, vurig....

Enthousiast is ook zo'n woord dat in werkelijk iedere sollicitatiebrief staat.

Deze woorden mogen best wel, maar realiseer je dat je daarmee in een stapel er dus absoluut niet uitspringt.

Bedenk dus vooral wat jou onderscheidt van die andere sollicitanten en breng dat onder woorden. Je eigen woorden...

Ik vind je brief overigens prima hoor!!

Het woordje enthousiast is hier niet zo storend. Je gebruikt het gelukkig maar 1 keer.... in sommige brieven staat het wel 3 of 4 keer, daar krijg je als lezer gewoon een "beetje jeuk" van... ;-)

Persoonlijk vind ik dus de zinsnede over "zelfstandig funtioneren maar ook met mensen samen werken" echt zo'n knip-en-plak-zin die ook in iedere brief voorkomt en zo weinig zegt.... maar soi....

De perfectie sollicitatiebrief bestaat niet, het gaat er om dat je de interesse wekt...

Succes ermee!!

Tessa

(een enorme enthousiasteling... )
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren