Los bericht bekijken
  #5  
Oud 1 mei 2006, 16:19
NeuroticFish NeuroticFish is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2006
Berichten: 19
NeuroticFish is on a distinguished road
Standaard Re: Wil iemand even z'n commentaar geven op m'n open sollicitatiebrief

Persoonlijk zou ik niet vermelden dat je een baan van 32-36 uur wenst te hebben (waarschijnlijk omwille van een persoonlijke situatie). Dit zijn zaken die je gebruikelijk pas vermeld wanneer je reeds een voet tussen de deur hebt

Ik krijg ook een beetje het gevoel bij het lezen dat je niet direct weet welke functie je precies wilt binnen het bedrijf (receptionste / telefoniste <-> administratief medewerker), maar dat je er gewoon wil werken (interessant bedrijf; goed betaald). Helaas heeft de HR hier weinig oren naar dat jij er wilt werken ("no one owes you a career"), maar wil hij gewoon de geknipte persoon voor een functie.

Ook is er niet echt een reden om te melden dat je geen vaste baan hebt, feit is dat je werkzaam bent op dit moment (of dit nu een tijdelijke functie is of niet maakt niet uit).

Ik mis inderdaad ook wat vaardigheden die als "link" kunnen dienen tussen jij en de administratieve job. Misschien kun je ook je huidige job en je job als begeleider er ergens in betrekken? Nu "vermeld" je dit alleen maar in de brief.
Met citaat reageren