Los bericht bekijken
  #1  
Oud 9 januari 2007, 13:44
Jule
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

hallo ik ben jule, 27 jaar en met een grote droom van leven in nederland. neemt mij graag niet kwalijk dat ik niet zo goed nederlandse kun maar ik verzoek het te leren en heb erg veel lol ermee.
om in jullie land te leven is het nodig een werk te finden. ik werk met mensen met een beperking, dat beteken ik ben een woonbegeleidster (SPO4). Ik heb verzoekt een sollicitatiebrief te schrijven maar ik denk dat het nog niet zo perfect is. bedankt voor jullie help. Jule


Betreft: vacature pedagogisch medewerkers

Geachte heer/mevrouw,

Middels deze brief wil ik reageren op uw advertentie die ik onlangs op internet gevonden heb. Graag zou ik met deze sollicitatie u ervan willen overtuigen dat ik de juiste persoon ben voor deze baan.

Door mijn eerder opgedane werkervaring tijdens mijn stages, heb ik geleerd flexibel te zijn. Daardoor kon ik makkelijker ook daadwerkelijk aan het beroepsleven beginnen en is ook direct de liefde voor het vak gegroeid.
Ik werk met enthousiasme in de zorg, ik voel me er goed op mijn plaats.
Wat ik destijds bijzonder waardeerde aan het werken met mensen met een lichte verstandelijke beperking was de gezellige en familiaire sfeer tussen bewoners en medewerkers.
Echter, om mijn horizon te verbreden, heb ik destijds besloten een nieuwe werkplek te zoeken. Bij de Stephanus stichting, een kerkelijke instelling vergelijkbaar met een kliniek, werk ik sindsdien met mensen met een zware meervoudige verstandelijke beperking. Als teamleidster heb ik onder meer de taak de interne dagbesteding (activiteitengroep) te plannen en op te bouwen.

Dankzij mijn diversiteit aan beroepervaringen pas ik mijzelf gemakkelijk aan nieuwe werkomstandigheden aan. Bovendien vind ik naast collegialiteit, het tonen van respect, inzet en inlevingsvermogen belangrijk zodat ik volledig in de behoeften van bewoners kann voorzien. Uit persoonlijke en beroebsmatige overwegingen heb ik onlangs besloten graag in Nederland te willen werken en leven. Middels een taalcursus, meermaals verblijf in nederland en informatie via internetbereid ik me voor op het wonen en werken in Nederland.
Mocht ik desondanks voor onverwachte situaties komen te staan, dan ben ik natuurlijk graag bereid tot bijscholing.

Over een maand verhuis ik definitief naar Nederland zodat niets meer in de weg staat om beroepsmatig aan de slag te gaan in Nederland.
Stuur uw reactie op deze sollicitatie a.u.b. rechtstreeks naar j-reyer@t-online.de.
Voor meer informatie verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae.


Met vriendelijke groet,



Jacqueline Reyer



CURRICULUM VITAE


Personalia

Naam: Reyer
Voornamen: Jacqueline
Geboortedatum: 27.08.1979
Geboorteplaats: Wriezen
Geslacht: V
Adres:
Postcode en woonplaats: 16359 Biesentha
Telefoonnummer:

Ik ben in het bezit van een rijdbewijs.


Opleidingen
1999-2000: „Sozialpflegeassistentin“, LBO Hogeschool Lobetal.
2000-2003: „Heilerziehungspflegerin“ (= SPO 4, woonbegeleider en
activiteitenbegeleider), Hogeschool Lobetal.
Sciptie: Biografietaak – „Samen communicatieproblemen te boven komen“
07.2003: Diploma SPO 4


Stage-ervaring
1999: Bejaardentehuis „Bad Freienwalde“,
senioren met een psychiatrische stoornis.
Taken: begeleiden van en zorgen voor bewoners, voorbereiden en uitvoeren van activiteiten.
2000: „Laurentiusschool“ : school voor buitengewoon onderwijs.
Doelgroep: kinderen in de leeftijd van 7 to 13 jaar met een
verstandelijke beperking en andere gedrags- en psychiatrische
problemen.
Taken: zorgdragen voor een veilig, pedagogisch verantwoord en
gestructureed leefklimaat.
2001: Stichting Hoffnungstaler Anstalten, „Arndt- Huis“ Lobetal,
Doelgroep: volwassenen met een verstandelijke beperking met een zeer laag niveau.
Taken: begeleiden van clienten, voorbereiden en uitvoeren van
activiteiten
2001: Stichting Hoffnungstaler Anstalten, „Huis 3“ Lobetal,
Doelgroep: alcoholisten en mensen met een psychiatrische stoornis. Taken: begeleiden van rehabilitatie-activiteiten: hygiene binnen de ontmoetingsruimte, barwerkzaamheden, het winkeltje en bijbehorende
bedrijfkunde
2002-2003 Stichting Hoffnungstaler Anstalten, „ Freizeitwerk“
Doelgroep: volwassenen en senioren met een verstandelijke beperking van midden tot hoog niveau.
Taken: voorbereiden en uitvoeren van activiteiten, zorgdragen voor een veilig en gestructureerd leefklimaat, begeleiden van geloofsvragen, observeren, signaleren en evalueren van deelnemers





Werkervaring
1997-1999: Verschillende vakantie- en bijbaantjes bij restaurants en op een
boerderij
07.2003-12.2004: Stichting UNITAS, „Kantorhuis“
Taken: ondersteuning en huiswerkbegeleiding, begeleiden tijdens schoonmaak-, kantine- en bakactiviteiten, begeleiden van een jonge vrouw van een speciale naar zelfstandige woonvorm (opstellen van een plan, uitvoeren, verhuizing, evalueren)
12.2004-heden: Stephanus Stichting, „Huis Sonnenblick“
Taken: Begeleiden en ondersteunen bij dagelijkse werkzaamheden
zoals zorg, begeleiden van rehabilitatieactiviteiten, vakantieplanning, en –uitvoering.
Teamleidster in een activiteitengroep


Vrijwilligerswerk
2001 Stichting Hoffnungstaler Anstalten,
De begeleiding van volwassenen met een beperking en senioren in hun vrije tijd, het organiseren van het carnavalsfeest


Workshops
2003 Dagbesteding voor oudere mensen met een beperking


Hobby`s Joggen, lezen, wandelingen met mijn hond Dusky maken,
uitgaan, bioscoop en uit eten.
Met citaat reageren