Los bericht bekijken
  #1  
Oud 11 december 2018, 09:29
Manoutje Manoutje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 december 2018
Berichten: 3
Manoutje is on a distinguished road
Standaard Nieuwe baan en toch blijven rondkijken?

Hoi allemaal,

Ik zit beetje met een dilemma en wie weet heeft iemand een tip.

Ik ben nu 6 weken op zoek naar werk. Ik had een verkeerde carriereswitch gemaakt en wil nu weer terug naar de sector waar ik in zat. Mijn vorige bedrijf was onwijs leuk, ik was wel klaar met de desbetreffende functie na 3 jaar, maar qua type bedrijf zou ik hier heel graag weer willen werken binnen een andere functie.

Ze hebben hier regelmatig interne openstaan, ben 1x op gesprek geweest in de tussentijd, maar het niet geworden. Kortom, het zou zomaar kunnen lukken, maar ook zo kunnen zijn dat dit na maanden niet lukt. Reisafafstand en secundaire voorwaarden zijn perfect (krijg ik nergens zo goed).

In de tussentijd ben ik via een detacheringbureau benaderd voor een opdracht die op best een endje reizen ligt (1 uur treinen ipv 20 minuten). Ik twijfelde eerst, heb toen nee gezegd, maar daarna bij nader inzien er wel op ingegaan. De functie is voor een half jaar en de inhoud klonk er interessant. Leuke mensen, leuke sfeer ook.

Ik begin dus bij die nieuwe baan, maar twijfel of ik ook moet blijven solliciteren bij mn oude bedrijf. Met name ook omdat de detacheerder moeilijk deed omdat ik na een week aangaf de opdracht wel te willen doen. Ik kreeg gelijk de gewetensvraag of ik dan niet zomaar weg zou gaan mocht er iets beters op mijn pad komen met minder reisafstand uiteraard geef je dan een sociaal wenselijk antwoord..
(de reisafstand was trouwens waarom ik eerst nee had gezegd, en omdat er veel druk op gezet werd om binnen 1 dag te beslissen terwijl ik pas net aan het zoeken was naar werk)
Met citaat reageren