Los bericht bekijken
  #6  
Oud 26 september 2012, 21:58
ieniemienie ieniemienie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 juli 2012
Berichten: 3
ieniemienie is on a distinguished road
Standaard

Daar ben ik weer, na een lange tijd, en nog steeds zoekende.
De meeloopdag is niet doorgegaan.
Deze dagen zijn bedoeld voor het beroep verzorgende, en niet voor de medewerker maatschappelijke zorg, dus helaas pindakaas.

Tigress je tip had ik gezien, ik had soortgelijk hier in de buurt gezocht, maar daar was ik inmiddels te laat mee om me nog aan te melden.

Rest me nog om de opleiding inderdaad via afstandsonderwijs zelf te gaan doen, en zelf te betalen. De info op youchooz is fijn, daar ben ik nu aan het zoeken.
Er staan er een paar waar je vanuit thuis kunt studeren, de NHA lijkt me wel iets, die ga ik morgen bellen.

Maar ik vind het lastig hoor, om de zorg binnen te komen, ik krijg het advies om via mijn oude beroep de zorg binnen te gaan (personeelsadviseur) maar dat krijg je in deze arbeidsmarkt niet voor elkaar, en mijn leeftijd van 47 helpt daar niet bij. En personeelsadviseur is een mooi vak, maar dan sta je nog aan de zijlijn van de zorg in plaats met je voeten erin, en dat is wat ik graag wil.
Bovendien krijg ik vaak reacties van joh jij met je hoge opleidingen.. dan ga je toch de zorg niet in... en dan kan ik best uitleggen dat het vaker voorkomt dat mensen hun loopbaan laten voor wat die is en gaan doen waar ze echt blij van worden ook al is het totaal iets anders, maar ergens wil het er bij hun niet in en dan merk je ook dat de animo om te helpen minder is "want je kunt zoveel meer".
Al met al valt het niet mee, maar ik hou vol.

Ik ga weer verder, heb ik nieuws dan meld ik me weer, wil iemand nog reageren dan heel graag. Ik had zelf laat gereageerd maar had jullie antwoorden zeker wel gelezen en daar was ik blij mee.
Met citaat reageren