Los bericht bekijken
  #1  
Oud 4 september 2014, 13:15
elja elja is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 september 2014
Berichten: 6
elja is on a distinguished road
Standaard Vacature Juristnet solutions CV betrouwbaar op werk.nl?

Heeft iemand ervaring met het bedrijf Juristnet solutions CV? En hoe waren die?

Want ik heb onderwijl bedenkingen gekregen.

Ik vond een vacature op werk.nl Eigenlijk betrof het herscholing met daarna dienstverband. Of zo leek het. Of eigenlijk was het allemaal niet zo duidelijk.
En het werd steeds onduidelijker.

Met als gevolg dat ik mij afvraag of het wel betrouwbaar is. Dit is mijn verhaal.

Betreft
bewindvoerder
Juristnet solutions CV
Maliebaan 45
3581CD UTRECHT

Daarvan staan twee vacatures bij werk.nl

In de vacatures staat :
Mogelijk vast
Vrij ondernemerschap
Dat is onduidelijk. Wat is het nou? In dienst of ondernemer?

Op de website waar je uiteindelijk terecht komt is :
juristnet-solutions . nl


Je kunt contact opnemen voor die vacature met [naam verwijderd door de forumbeheerder] via email

De website is van juristnet-solutions is op zijn minst vreemd

Het eerste wat mij opviel dat het hier een rare website betreft. Niet zo op het eerste oog. Maar wel wanneer je meer weet van website ontwikkeling.
Het is een standaard WordPress installatie. Het plaatje met de gekleurde vlakken is niet van het bedrijf, maar een voorbeeldplaatje van een Standaard WordPress installatie. Dat doet een professioneel bedrijf niet.


Op de site staat geen heldere informatie over de opleiding en de baan.
Niet wat de consequenties zijn voor de deelnemer . Niets helder is het traject wat je moet afleggen.

De beantwoording van de telefoon is vreemd
Dan maar een telefoontje naar deze onderneming gedaan. Er wordt niet opgenomen door een persoon. Een onprofessioneel antwoord apparaat. Met een onduidelijk verhaal en keuzeopties. Iemand die hakkelend opties inspreekt. Alsof iemand probeert een professioneel keuzeapparaat met opties na te doen. Maar dan ingesproken door iemand die dat niet goed kan. En er speelt muziek door heen, alsof de radio op de achtergrond aan staat. En na het opnoemen van de keuzeopties wordt direct de verbinding verbroken. Zonder dat ik enige keuze heb gemaakt.

Dan maar een mail naar de onderneming
Daarna mail ik het bedrijf. Met de vraag of ik meer info kan krijgen.

Ik wordt teruggebeld op mijn mail. Nu wordt het helemaal raar
Ik wordt daarop terug gebeld. En vraag om info over de opleiding.
Die info krijg ik niet. Er worden mij vragen gesteld. Over in welke uitkering ik zit, en hoe oud ik ben. Met als commentaar of mijn opleiding wel of niet vergoed wordt. Dat is iets waar ik het in eerste instantie niet over wilde hebben.

De beste man weet niet eens of ik misschien mijn eigen opleiding wel zou willen betalen, of niet. Dat was dus niet wat ik vroeg.
Antwoorden op mijn vragen blijven onhelder. Op de site wordt gezegd dat je na de opleiding in dienst komt, Na 2 maanden proefperiode met behoud van uitkering.

Je bent in dienst van een ondernemerscoöperatie wordt vertelt door de meneer. En je moet je eigen werk maken. Bij de vraag of ik nu in dienst ben of eigen ondernemer ben dan, blijft het antwoord onhelder. Je bent in dienst van de ondernemerscoöperatie, en je moet je eigen werk creëren.

Ik vraag of ik meer duidelijkheid kan krijgen over de consequenties van het in dienst zijn bij een ondernemerscoöperatie. Omdat ik geen ondernemer ben. En niet de rechten op mijn WW-uitkering kwijt wil raken. Daarop wordt de meneer aan de lijn kwaad op mij. Ik moet maar Googelen op ondernemerscoöperatie. En wordt de hoorn op de haag gegooid.

Daarnaast viel het mij op dat de meneer die mij te woord stond geen goed Nederlands sprak. Ik bedoel niet dat hij een accent had. Maar de formuleringen in het Nederlands klonken alsof iemand weinig ontwikkeld was, en beperkt was in het goed in het Nederlands formuleren. Iets wat toch opmerkelijk is voor iemand die Jurist of gediplomeerd Beschermingsbewindvoerder moet zijn.

Ook vind ik het een vreemde afhandeling voor mensen die met bewindvoering bezig zijn. Vanuit dat vak moet je toch ook kritische vragen stellen. Je mag toch verwachten dat zij gewoon goede antwoorden kunnen geven. Zeker wanneer het je rechten als werknemer en financiële zekerheid (je baan en uitkering dus) betreft.

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 11 september 2014 om 18:15 Reden: Persoonsnaam verwijderd