Los bericht bekijken
  #9  
Oud 18 december 2012, 15:07
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Okee, Richard,

Ik heb je begrepen, dank je voor je uitleg. En @c.klarenbeek, mijn excuses aan jou, Richard heeft gelijk, mijn opmerking over het geciteerd worden komt te streng over. Was niet zo bedoeld, dus ik hoop echt dat je blijft reageren, je feedback is waardevol.

Richard, marketing is je passie en dat vind ik heel erg mooi. Zelfs zo mooi dat ik kan zeggen: vertel dat bedrijf dáár nou eens wat meer over, in plaats van ze iets over henzelf te vertellen- ze weten immers allang wat de feiten zijn over henzelf.

Eigenlijk vind ik dat jij de komende tijd je moet gaan inzetten voor een verkoopcampagne van een heel uniek produkt: jijzelf! Volgens mij is een marketingmedewerker die de ins en outs van een supermarkt kent goud waard. Zelf zou ik inzetten op het feit dat door het werken als verkoopmedewerker cq filiaalmanager mij de ogen zijn opengegaan voor de fascinerende aspecten van de marketing en dat ik dáár mijn loopbaan wil voortzetten. Daar ligt echt jouw kracht, dat spreekt uit alles!

Ik heb je brief bekeken en zal je door feedback te geven uitleggen wat ik bedoel. Ook heb ik wat aan de stijl gedaan, die is echt goed maar misschien kan het hier of daar nog wat meer gestroomlijnd- het zijn maar voorstellen dus kijk maar wat je ermee doet.


Citaat:
Betreft: sollicitatie stagevacature shopfloor activation FrieslandCampina


Geachte mevrouw [naam],
Heel goed dat je een naam hebt. Nog beter zou zijn: Bel de mevrouw op en ga eens rustig in gesprek. Vertel gewoon wat je van haar en haar bedrijf denkt te kunnen leren en wees ook duidelijk over wat jij hen te bieden hebt. Dan kun je in de brief refereren aan het "prettige gesprek met mw. X"".

Citaat:
Winkelvloeractivatie: de afgelopen jaren volgde ik op eigen initiatief een commercieel-economische hbo-deeltijdstudie, waarbinnen dit begrip veelvuldig aan bod kwam. Mijn interesse in winkelvloeractivatie en shoppermarketing kon ik zodoende voeden met verdiepende achtergrondkennis. Toen ik de vacature stagiair winkelvloeractivatie zag op de website van [naam bedrijf], was ik direct enthousiast om deze kennis binnen dit mooie, recent met een bronzen Effie bekroonde, zuivelbedrijf in te gaan zetten. In deze brief vertel ik u graag waarom.
Ik mis hier de reden waarom je zo geïnteresseerd bent in winkelvloeractivatie en shoppermarketing. Vertel dat eens in een paar woorden. Houd je ervan om mensen te beïnvloeden? Zijn het de psychologische principes erachter die jou fascineren? Wil je weten hoever je kunt gaan? Heb je iets meegemaakt waardoor je er alert op bent geworden?
Dat met die bronzen Effie zou je wat mij betreft ook weg kunnen laten; het toont wel aan dat je dit weet, maar anderzijds kennen zij dat feit zelf ook wel. Ik zou iets schrijven als: Toen ik uw advertentie zag werd ik meteen enthousiast. Uw marketingcampagnes getuigen van (noem hier wat jou eraan opvalt of wat je bewondert) en ik zou graag de kans krijgen om hier als stagiair aan mee te mogen werken en ervan te leren.


Citaat:
De winkelvloer is mij volledig bekend. Hier heb ik de afgelopen negen jaar fulltime werkervaring opgebouwd, op alle niveaus. Zodoende weet ik uit eigen observatie dat het koopgedrag van de shopper op die winkelvloer volop te sturen is door marketinguitingen. De keuze van [naam bedrijf] om in dit vakgebied te investeren, begrijp ik dan ook ten volle.
Heel goed Richard.

Citaat:
Recent trof ik een winkelvloeractivatie-uiting van [naam bedrijf] in een Albert Heijn. Een schitterende grootse koffiebar, ter promotie van het nieuwe product [nieuwe product], had volledig het gewenste effect. Ook op mij: ik wilde niets liever dan het product aanschaffen.(liever positief formuleren) Wat een beleving en waarde werd daar gecreëerd!
De laatste zin kan volgens mij beter naar de volgende alinea:

Citaat:
Mijn energie en enthousiasme wil ik graag gaan inzetten ter ondersteuning van de afdeling die deze ijzersterke winkelvloeractivaties ontwikkelt. Zeker bij [naam bedrijf]. Een prachtig zuivelbedrijf dat met gezonde natuurproducten al jaren succesvol een van de grootste fabrikanten voor de Nederlandse supermarktretail is. Een bedrijf dat heel goed zijn merken weet te laden door waarde aan zijn producten toe te voegen en bovendien de afgelopen jaren zijn duurzaamheidsperceptie indrukwekkend heeft verbeterd. [Naam bedrijf] een bedrijf waarbij ik graag wil werken. Ik ben altijd iemand die kwalitatief goed werk aflevert en zodoende zal het schrijven van mijn afstudeerscriptie, waarvan ik het onderwerp als vanzelfsprekend toespits op de wensen en interesses van [naam bedrijf], een win-winsituatie kunnen opleveren.
Dit zou ik ietsje anders aanpakken. Vertel gewoon waarom je ze goed vindt. Na de zin die eindigt met de naam van het bedrijf schrijf je dan bijvoorbeeld: Uw bedrijf trekt mij aan omdat u met gezonde natuurprodukten al jaren succesvol bent. Omdat u één van de grootste fabrikanten bent van de Nederlandse supermarktretail en omdat ik de manier waarop u uw duurzaamheidsperceptie heeft verbeterd echt indrukwekkend vind. En vooral omdat u uw merken heeft weten te laden door waarde toe te voegen aan uw produkten. Ik denk om deze redenen veel bij u te kunnen leren. Door mijn ervaring binnen de supermarkt en doordat ik kwaliteitsbewust ben denk ik dat ik in overleg met u een afstudeeropdracht kan vervullen die ons beiden ten goede komt.

Citaat:
Graag ga ik mijn energie en enthousiasme inzetten ter invulling van genoemde stagevacature. In een persoonlijk gesprek vertel ik u graag meer over mijn grote interesse in marketing binnen de fmcg-branche en mijn keuze om deze nu maar wat graag binnen [naam bedrijf] in te willen gaan zetten.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Dat laatste zou ik gewoon zo laten.


Ik hoop dat je mijn feedback kunt gebruiken, Richard, en ik weet één ding zeker: focus op je sterke punten, dan kom jij er wel.
__________________
Vriendelijke groeten,

Beewee
Met citaat reageren