Los bericht bekijken
  #4  
Oud 18 april 2014, 13:50
Timothy Timothy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2014
Berichten: 16
Timothy is on a distinguished road
Standaard

Probeer het in een verhaal duidelijk te maken waarom jij die eigenschappen hebt.
Dit is niet gemakkelijk moet ik zeggen. Misschien dat ik daarom ook altijd zo lang bezig ben met het schrijven van mijn brieven

Ik heb als voorbeeld eens gesolliciteerd voor de functie deurwaarder.
daarin heb ik het volgende geschreven:
Citaat:
Ik kan deze functie goed vervullen omdat ik stevig in mijn schoenen sta. Bij het brengen van slecht nieuws en bij weerstand, ben ik niet snel van mijn stuk te brengen. Ik ben overtuigend en oprecht. Dit zorgt ervoor dat klanten de situaties waarin zij zich bevinden duidelijk voor ogen hebben en weten waar zij aan toe zijn. Dit zorgt voor rust bij de klanten, waardoor zij sneller mee zullen werken aan een oplossing en minder weerstand bieden. Ik ben op korte termijn beschikbaar en flexibel inzetbaar.Ik kan begrip tonen voor de situatie waarin klanten zich bevinden en heb ik een sterk inlevingsvermogen. Ik hecht veel waarde aan contact en samenwerken met collega’s, maar kan ook goed alleen werken. Ik ben zelfstandig en weet goed in te spelen op verschillende situaties. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik geschikt ben voor deze functie.
Dit is hoe ik het toen in mijn brief vermeld heb.
Daarbij vermeld ik wel eerlijk dat ik niet eens uitgenodigd ben voor gesprek. Maar dit omdat er wat mis is gegaan bij de (interne) sollicitatie ronde. Pas na een half jaar krijgen vele collega's pas bericht. En omdat er wat mis gegaan is hebben wij (ik en verschillende collega's) toentertijd het vermoeden dat wij allemaal standaard afgewezen zijn i.v.m. onvoldoende ervaring en dat onze brieven niet eens gelezen zijn.

Maar probeer dit voor jezelf in een kort verhaal samen te vatten waarom jij dus die punten hebt. naar mijn idee blijft zoiets beter hangen.

PS ik heb mijn laatste sollicitatie brief ook online staan. Deze ziet er iets anders uit. Maar misschien kan je daar ook wat tips uit halen in hoe ik het verwoord.
http://www.carrieretijger.nl/forum/s...49&postcount=3
Met citaat reageren