Los bericht bekijken
  #1  
Oud 21 juli 2009, 22:22
soel soel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 juli 2009
Berichten: 2
soel is on a distinguished road
Standaard Hoe schrijf ik een tweede brief aan dezelfde organisatie?

Hello all,

Ik kan wel wat hulp gebruiken.
2 maanden geleden gesolliciteerd bij een organisatie voor een HBO-functie. Ben momenteel werkzaam in een administratieve functie op MBO-niveau en ga vanaf sept. HBO-studie volgen.
Gereageerd op die HBO-functie ivm uitdaging, meer contact met publiek etc. Afgewezen omdat men uiteindelijk koos voor een ervaren werknemer die niet ingewerkt hoefde te worden. Men belde mij en was zeer enthousiast, ze wilden me meegeven dat ze me graag hadden willen hebben maar ik tegen de ervaring van mijn concurent niet opkon.
Nu komt er bij diezelfde, voor mij zeer interessante organisatie, een administratieve functie uit. Ok, iets lager gegrepen, iets minder interessant.. maar desalniettemin wil ik daarop reageren. Het is nl. een ideale functie voor tijdens mijn studie én het werk dat ik nu doe (in een andere stad).

Maar hoe leg ik dit uit in een brief? De P&O-heer aan wie ik de brief moet richten is dezelfde als vorige keer. Toen waren mijn argumenten: meer dynamiek, contact, uitdagender etc. Nu, daarentegen...... wil ik dus solliciteren op een administratieve baan, én de stad. In een gesprek kan ik dat wel uitleggen denk ik, het is immers voor mijn studie beter een rustigere baan te hebben waarin ik reeds bekend ben.. maar ik heb het gevoel dat ik in een brief nogal wanhopig overkom als ik nu ineens iets anders schrijf, 2 maanden later.

Iemand tips?? Anything is welcome... Thanx!

Loes
Met citaat reageren