Los bericht bekijken
  #1  
Oud 6 oktober 2012, 21:10
Eendjes Eendjes is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Berichten: 1
Eendjes is on a distinguished road
Standaard Werkgever weigert verlenen vrije dag

Over 10 dagen vindt mijn sollicitatiegesprek bij een ander bedrijf plaats. Eindelijk, na vele tevergeefs geschreven sollicitatiebrieven. Ik heb mijn baas niet ingelicht over de reden achter mijn verzoek, maar aangezien ik het netjes wilde regelen, heb ik gevraagd of ik mijn wekelijkse vrije dag kon verschuiven. Dit weigerde mijn werkgever. Het opnemen van een vakantiedag wordt ook geweigerd. Reden: mijn baas wil niet schuiven in de functieverdeling op de betreffende dag waarop ik vrij wil hebben. In principe zou schuiven mogelijk zijn, al is de situatie niet ideaal. Het is dus de vraag in hoeverre de reden om mijn verzoek niet te honoreren zwaarwegend is.

Mijn werkgever houdt de poot stijf en weigert me deze dag. Me ziekmelden is geen optie, aangezien ik geprobeerd heb die dag vrij te nemen. Andere optie is gewoonweg niet op komen dagen.

Wat zijn de consequenties hiervan?
Mijn tijdelijk contract loopt over een maand af. Of mijn contract verlengd wordt weet ik niet, maar ik weet ook niet zeker of ik zelf een nieuw contract zou aanvaarden. De werkrelatie is zacht gezegd al maanden onprettig.
Met citaat reageren