Los bericht bekijken
  #1  
Oud 28 maart 2007, 19:04
Suzels
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Sollicitatiebrief gedragswetenschapper, graag commentaar

Hallo,

Dit is mijn brief voor de functie van gedragswetenschapper. Iemand nog tips of aanvullingen?

Alvast bedankt!

Geachte heer...

Naar aanleiding van ons telefoongesprek op 26 maart jongstleden wil ik met veel enthousiasme mijn belangstelling kenbaar maken voor de functie van gedragswetenschapper bij.......

Als onderdeel van mijn studie Geestelijke Gezondheidkunde heb ik stage gelopen bij ....... Tijdens deze stage heb ik veel ervaring opgedaan met het verrichtten van diagnostisch onderzoek, het opstellen van begeleidingsplannen en het adviseren van begeleiding. Deze werkzaamheden komen nauw overeen met de werkzaamheden die u in uw vacature voor de functie van gedragswetenschapper heeft geformuleerd.

Mijn affiniteit met mensen met een verstandelijke beperking is erg groot. Mijn huidige baan als begeleider doe ik dan ook met veel plezier. Het werken met deze mensen geeft mij veel voldoening. Toch mis ik het theoretische aspect in deze baan. Ik zie het namelijk als een uitdaging om probleemsituaties met behulp van diagnostisch en theoretisch onderzoek te analyseren en vervolgens te verbeteren of op te lossen. Een baan als gedragswetenschapper geeft mij hier de mogelijkheid toe.

Ik beschik over goede uitdrukkingsvaardigheden, een kritisch denkvermogen en een groot doorzettingsvermogen. In de omgang met mensen ben ik rustig, geduldig en respectvol. Naast het feit dat ik goed zelfstandig kan werken, functioneer ik ook goed in teamverband.

Mocht u in mij een geschikte kandidaat voor de functie van gedragswetenschapper zien, dan ben ik graag bereid deze brief nader toe te lichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,