Los bericht bekijken
  #1  
Oud 24 november 2009, 10:05
meisje01 meisje01 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 november 2009
Berichten: 6
meisje01 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief receptioniste advocatenkantoor: correcties en suggesties?

Wie heeft goede suggesties dan wel correcties??

Geachte xxx,

Gedreven, doeltreffend, betrokken en persoonlijk. Dat is wat xxxuitstraalt. Door het lezen van de vacature, de website en het gesprek xxx ben ik enthousiast geworden voor de vacature van receptioniste en weet ik zeker dat ik daar graag deel van zou willen uitmaken.

Momenteel ben ik werkzaam als administratief medewerker binnendienst xxxxx waar ik telefonisch contacten onderhoud met xxxten aanzien van xx opdrachten, -materiaal en –reserveringen. Ook houd ik me bezig met het adviseren van bestaande en potentiële klanten. Ik heb daarbij dus veel telefonisch contact met mensen.

De functie van receptioniste op een advocatenkantoor spreekt mij aan omdat ik persoonlijk dan een onderdeel ben van een organisatie waar mensen worden geholpen, al doe ik dat dan indirect. Door mijn eerdere werk als secretaresse waar ik de marketingmanager ondersteunde, denk ik over genoeg relevante werkervaring te beschikken om ook administratief tot steun te zijn. Bovendien ben ik klantvriendelijk, accuraat, stressbestendig en collegiaal. Ten slotte heb ik ruime ervaring met diverse computersystemen.

Ik zou het fijn vinden om mijn brief persoonlijk te kunnen toelichten en wacht de uitnodiging voor een gesprek dan ook met spanning af!

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren