Los bericht bekijken
  #2  
Oud 20 november 2012, 11:41
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik ben nu 22, het HBO moet ik (voor nu) uit mijn hoofd zetten. Nu zou ik graag de vavo gaan doen om een havo diploma te behalen, dan kan ik daarna altijd nog bekijken of ik eventueel weer een HBO opleiding wil proberen en anders alsnog een baan zoeken.
Het is een vervelende situatie waar je nu in zit, maar ik vind het ontzettend goed van je dat je actief bezig bent om je toekomst vorm te geven!

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het in jouw situatie verstandig is om naar de vavo te gaan. Waarom niet? Je hebt al een mbo-diploma en bent formeel al toelaatbaar tot het hbo. Waarom zou je dan eerst je havodiploma gaan halen? Een havodiploma alleen is namelijk helemaal niets waard op de arbeidsmarkt.

Je schrijft dat het hbo-niveau toch wat te hoog gegrepen was en ik denk dat je hier reëel in moet zijn. Waar ben je goed in? Waar liggen jouw krachten? Het is veel beter om ervoor te zorgen dat je een goede mbo'er/vakman bent dan een middelmatige hbo'er. Zijn er niet bepaalde cursussen of (verkorte) opleidingen op mbo-niveau die je kunt volgen om je marktwaarde te vergroten. En heb je je ook al eens verdiept in de associate degrees, tweejarige hbo-opleidingen? Deze zijn speciaal in het leven geroepen voor mbo'ers en zijn geschikt voor mensen die praktisch zijn ingesteld.

Kijk daarbij verder dan alleen de bouwwereld, de crisis zal nog wel even voortduren en het ziet er niet naar uit dat de bouwsector zich snel zal herstellen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren