Los bericht bekijken
  #1  
Oud 7 augustus 2006, 15:53
foton foton is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2006
Berichten: 1
foton is on a distinguished road
Standaard Graag suggesties op mij sollicitatiebrief.

Hallo,

Ik heb net een sollicitatie brief geschreven, maar ik ben er zelf nog niet helemaal tevreden over. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om deze brief te verbeteren.

Zelf heb ik een aantal opmerkingen.

- De inleiding is saai. Ik weet dat het bedrijf zeer formeel is en ik denk dat het in dit geval verstandig is om geen al te creatieve inleiding te schrijven.

- Ik solliciteer niet specifiek naar een functie, aangezien meerdere functies mij interesseren. Dit komt later pas terug in de brief... misschien handig om het eerder te vermelden in de brief welke functies mij interesseren?

- Ik geef aan dat tijdens de afstudeerstage (bij de concurrent) de medewerkers enthousiast waren over de interface.
Is het verstandig om dit erin te laten? Misschien wek ik de suggestie dat ik alleen een interface heb ontwikkeld. Maar ik heb eigenlijk een complete applicatie ontwikkeld samen met twee anderen.

- Het bedrijf heeft verschillende vestigingen door het hele land. Ik wil graag ergens midden/west Nederland werken, moet ik dit ergens vermelden?

Alvast bedankt voor het bekijken van deze brief.


Dan nu de brief.


Geachte heer/mevrouw,


Hierbij wil ik graag solliciteren voor een baan bij <bedrijf>.

Sinds juli jl. ben ik afgestudeerd aan de <school> te <locatie>. Hier heb ik de opleiding informatica gevolgd en ik wil in de toekomst graag ook in deze richting verder

Tijdens mijn studie heb ik mij veel bezig gehouden met het ontwikkelen van (web)applicaties. Mijn interesse gaat vooral uit naar het ontwerpen van applicaties en zie het oplossen van problemen en het aandragen van nieuwe ideeën als een uitdaging. Ook het ontwerpen van user interfaces is iets waar ik graag mijn creativiteit op los laat.
Bij mijn afstudeerstage bij <bedrijf> waren de medewerkers zeer enthousiast over de ontwikkelde user interface voor een webapplicatie.

Zelf heb ik kennis van programmeren, maar het liefst zoek ik een uitdagende baan waarbij ik mijn creativiteit kan gebruiken om innovatieve applicaties te ontwerpen. Ik zou mij dus het liefst bezig willen houden met functioneel ontwerp, technisch ontwerp (ontwerpen van databases) en het ontwerpen van user interfaces.

De functies die mijn aandacht trekken zijn: Rich Internet Developer, User Interface Designer en Informatie Analist/Functioneel Ontwerper.
Gezien de verschillende functies waarvoor ik mij interesseer enigszins gerelateerd aan elkaar zijn, zou het voor mij ook een uitdaging zijn om deze eventueel (gedeeltelijk) te combineren.

Ik hoop dat deze brief voor u een aanleiding is om mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar het ingesloten curriculum vitae.


Met vriendelijke groeten,

<naam>
Met citaat reageren