Los bericht bekijken
  #2  
Oud 8 april 2014, 21:25
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Als je volledig gezond was, zou ik zeggen: de beuk erin en in de turbostand, want je hebt een carrièrekans waar menigeen de vingers bij zou aflikken. Doe dit jaar extra je best om je te ontwikkelen, vraag advies aan je leidinggevende en vertrouwelingen op het werk, volg een managementopleiding/-cursussen etc. Maar als je een depressie in medische zin hebt dan gaat dat niet op. Dan kun je beter advies vragen aan je huisarts en therapeut.

Als je in staat bent zelf aan je situatie te werken, dan vermoed ik dat iets als de RET-methode van pas kan komen. De problemen die je signaleert (druk, niet meekomen, niet geschikt, jezelf niet zoveel waard vinden) hebben namelijk allemaal (m.u.v. de privézaken) te maken met je zelfbeeld en je interpretatie van de situatie. Objectief gezien lijkt er niet zo heel veel aan de hand, tot je naar de beoordeling van je superieuren zou disfunctioneren, maar daar hoor ik je niet over.

Waar je ook voor kiest, ik zou in ieder geval proberen je jaarcontract zo goed mogelijk uit te dienen en daarna een besluit nemen. Misschien komt het nog goed, misschien zijn er aan het eind van het contract andere mogelijkheden in het bedrijf. En in ieder geval heb je dan de tijd om te genezen, tot rust te komen en over alternatieven na te denken. Een drastisch besluit nemen in je huidige situatie lijkt me riskant.
__________________
René
Met citaat reageren