Los bericht bekijken
  #3  
Oud 21 januari 2006, 00:47
marlyn marlyn is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4
marlyn is on a distinguished road
Standaard Re: Spontane sollicitatiebrief communicatiemedewerker

Hoi Joke,
Ik heb jou brief gelezen en er vallen mij eigenlijk 2 dingen op. Ik moet er wel bij zeggen dat ik denk dat ik als Hollander iets ander taalgebruik gewend ben, dus misschien is niet alles wat ik zeg van toepassing in Belgie.

1) in de eerste 2 alineas gebruik je 2 uitroeptekens, ik vind dat een beetje over-the-top. Ik zou maximaal 1 uiroepteken gebruiken. Ik snap dat je enthousiast wilt overkomen, maar ik denk dat je dat inhoudelijk voldoende doet.

2) de vet gedrukte stukjes. Ik zou willen dat iemand mijn hele brief las, en niet alleen die stukjes, dus ik zou ze niet de mogelijkheid geven het idee te krijgen dat ze wel weten wat er in staat door alleen de vet gedrukte teksten te lezen. Maar ook dat is persoonlijk.

3) Ik heb geleerd dat je zoveel mogelijk in de tegenwoordige tijd moet spreken, dus bijvoorbeeld in de zin "[font=Verdana]Dankzij mijn wetenschappelijke vorming in het middelbaar onderwijs bleef ik steeds geboeid door baanbrekend onderzoek in de medische sector, dat ik graag volg via documentaires."[/font]
[font=Verdana]Daar dus beter "blijf" ipv "bleef"[/font]

4) Misschien is het goed om te beginnen met een soort zin als je nu in de laatste alinea hebt gezet ([font=Verdana]Kunnen mijn operationele kwaliteiten en passie voor communicatie uw team in Communicatie & Evenementen versterken) [/font]zodat direct duidelijk is wat jij te bieden hebt.

Al met al denk ik dat het je heel goed lukt om je enthousiasme over te brengen, en inhoudelijk gezien lijk je me een aanwinst voor de afdeling.
Ik hoop dat je iets aan mijn opmerkingen hebt en succes met solliciteren!
Groet,

Marlyn
Met citaat reageren