Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 juni 2013, 12:31
Maeve's schermafbeelding
Maeve Maeve is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 mei 2012
Berichten: 6
Maeve is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief erfgoedsector

Hallo allemaal,

Ik had graag jullie gedacht even gehoord i.v.m. onderstaande motivatiebrief. Ik heb wel enkele dingen aangepast omwille van de privacy (groen).

De sollicitatie betreft een functie als professioneel medewerker van een erfgoedinstelling op regionaal niveau. Ze zoeken een netwerker die de noden van de erfgoedsector kent en specifieke affiniteit heeft met archeologie.

Bedankt! Maeve

------------------------------------------------------------------

Geachte mevrouw Naam

Met grote belangstelling heb ik kennis genomen van de vacature voor een ‘stafmedewerker erfgoed'. Ik kijk al een tijdje uit naar een functie bij Erfgoedhuis die me op het lijf geschreven is en hoop u met mijn kandidatuur hiervan te overtuigen.

Na het afronden van mijn masteropleiding ben ik al enkele jaren aan de slag als projectmanager/consultant in de archeologische sector. Als geboren bruggenbouwer brengt het samenbrengen van de uiteenlopende wensen van klant en uitvoerder tot een door iedereen gedragen traject me veel voldoening. Omdat ik punctueel, analytisch en planmatig ingesteld ben, kreeg ik de kans om het voorbije jaar het aanspreekpunt te worden van het Naam Erfgoedinstelling. Als operationeel manager ben ik verantwoordelijk voor de opvolging van de projecten in de provincies AAA, BBB en CCC, verzorg hiervoor de planning en coach de junior medewerkers in hun job.

Niettemin ik veel voldoening haal uit mijn huidige job ben ik klaar voor een nieuwe uitdaging. Ik zoek een bedrijf met toekomstvisie en voel me het best thuis in een maatschappelijk relevante organisatie zoals Erfgoedhuis. Als vrijwilliger werk ik al jaren met veel plezier mee aan allerhande erfgoedprojecten in mijn thuisstad Naam Stad. Het zou een ontzettend mooie kans zijn om me ook beroepsmatig verder te ontplooien in de ruimere erfgoedsector.

Ik wil heel graag mee timmeren aan de weg die het kersverse Erfgoedhuis is uitgegaan. Met mijn ruime ervaring in de erfgoedsector en mijn uitgebreid archeologische netwerk denk ik dat ik prima voldoe aan het gevraagde profiel en de nodige vaardigheden hiervoor bezit.

Indien u dezelfde mening bent toegedaan, zie ik uw uitnodiging voor het vervolgtraject van deze sollicitatie met veel plezier tegemoet. Ik kijk uit naar de kans mijn visie over deze baan verder toe te lichten.


Met vriendelijke groet

Maeve
Met citaat reageren