Los bericht bekijken
  #1  
Oud 23 september 2013, 14:02
Raister82 Raister82 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2009
Berichten: 7
Raister82 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief voor de verzekeringsbranche

goedemiddag allemaal,

Graag zou ik wat commentaar willen op mijn onderstaande brief.

Als Acceptant ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig verwerken van acceptatievraagstukken en het opmaken van polissen. Je denkt vanuit de organisatie actief mee en je staat intensief in contact met de assurantie tussenpersonen.Het is een veelzijdige functie waarbij jouw commerciële en inhoudelijke skills goed tot zijn rechten zullen komen.

Voor de functie vragen wij:
•MBO niveau.
•In bezit van Assurantie B of vergelijkbare WFT –certificaten.
•Kennis van ANVA is een pre.
•Flexibele instelling, dienstverlenende instelling, goede contactuele eigenschappen, zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel


U zoekt een zelfstandige Acceptant Motorrijtuigen met goede contactuele eigenschappen en dat is exact de functie waar ik naar zoek. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik uitdaging zie in deze functie en dat ik die zelfstandige Acceptant Motorrijtuigen ben waarnaar u zoekt.

Sinds een aantal jaar werk ik met veel plezier in de verzekeringsbranche, het werk vind ik zeer uitdagend, omdat elke situatie en klant weer anders is. Velen vinden het saai om in de verzekeringsbranche te werken, maar ik kom juist helemaal in de flow wanneer ik klanten zo goed mogelijk begeleid in een schadeproces of een aanvraag moet regelen voor een verzekering voor een specifiek risico, dit vind ik een uitdaging en doe ik met plezier. Daarnaast vind ik polissen invoeren en/of mutaties doorvoeren interessant en geeft dit variatie in mijn werk. Het geeft mij voldoening wanneer ik een klant naar alle tevredenheid heb kunnen helpen. Hierdoor is geen dag hetzelfde.

In mijn huidige functie ben ik in samenwerking met de senior acceptanten verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie binnen de branche Motor Zakelijk. Ik beoordeel en verwerk de aanvragen en mutaties voor alle zakelijke motorrijtuigen, zowel loszakelijk als wagenparken. De afgelopen jaren heb ik, verzekeringsportefeuilles onderhouden van MKB-relaties en grootzakelijke bedrijven. In deze functie had ik de zorgplicht dat de klant een passende verzekering afsloot, hierbij was ik verantwoordelijk voor het gehele traject van het geven van advies tot en met het afsluiten van de daadwerkelijke polis. Mijn servicegerichte houding en het nauwkeurige werken komen hierin goed van pas. Doordat ik de afgelopen jaren verschillende functies heb gehad en bij verschillende bedrijven heb gewerkt, heb ik mijn communicatieve- en systeemvaardigheden goed kunnen ontwikkelen.

Naar mijn mening pas ik goed in jullie profiel. In mijn huidige functie en bij mijn vorige werkgevers is de inhoud van mijn werk grotendeels gelijk aan deze functie, contact met verzekeraars en/of tussenpersonen, polissen opmaken en onderhoud van verzekeringsportefeuilles zijn mij bijvoorbeeld niet onbekend, maar daarnaast zie ik ook zeker uitdagingen in deze functie. Daarnaast heb ik ook enige jaren ervaring met het invoeren en verwerken van polissen en nota’s in ANVA.

De eigenschappen voor deze functie komen ook overeen; ik werk namelijk zeer nauwkeurig en accuraat, daarnaast ben ik communicatief vaardig en kan ik zelfstandig werken.
Aangezien ik leergierig ben, kan ik vaak in een korte periode veel werkzaamheden eigen maken. Ik heb bijvoorbeeld bij mijn huidige werkgever met veel enthousiasme verschillende opleidingen gevolgd en ben ik in korte tijd geslaagd voor WFT basis, WFT schade, WFT leven.

Graag zou ik in een gesprek mijn enthousiasme over deze baan verder toelichten
Met citaat reageren