Los bericht bekijken
  #2  
Oud 14 mei 2008, 09:09
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik wil ander werk maar wat

Dag Thijs,

het is altijd lastig als je zo vastloopt in je werk. Mijn ervaring is echter dat vrijwel iedereen er uiteindelijk beter uitkomt. Vacatures lezen is een goede manier om ideeen op te doen. Laat daarbij wel alle belemmeringen los. Kijk niet naar opleidingseisen, locatie, salaris ed, maar kijk naar datgene wat je aanspreekt in de vacature. Soms is dat 1 woord of 1 zin, soms de hele advertentie. Op die manier doe je veel ideeen op, die uiteindelijk tot reeele plannen kunnen leiden. Misschien heb je een korte opleiding nodig, maar vaak kun je met de werkervaring die je hebt meer kanten op dan je denkt. Kijk naar alles wat je gedaan hebt in je werk, wat je leuk vond en wat niet en kijk ook naar dingen die je prive doet of die je op school erg aanspraken. Maak hier een lijst van en kijk welke rode draad hier in zit.
Een andere manier die heel goed werkt (ik doe hem ook vaak met mijn clienten) is de droomoefening. Ga "gewoon"dromen over een ideale werkdag. Hoe ziet die er uit, wat doe je, waar ben je, wat heb je aan enz. Laat hierbij ook alle belemmeringen los, alles kan en niets is te gek. Uiteindelijk zul je zien dat je op ideeen komt. Neem hier de tijd voor en raak niet in "paniek"als het wat langer duurt. Je maakt tenslotte een keus waar je jaren verder mee wilt.
Veel succes.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.