Los bericht bekijken
  #1  
Oud 11 april 2007, 15:53
Miellyn Miellyn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 17
Miellyn is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief psycho sociaal begeleider

Mensen,

Ik ben een jonge (Belgische) maatschappelijk Werkster met een passie voor alles wat te maken heeft met begeleiding, zeker als het te maken heeft met seksualiteit, moederschap, en zwangerschap.

In België stond er deze week een prachtige vacature op de VDAB (onze grootste vacaturebank) waar ik natuurlijk mijn kans heb voor gewaagd.
Ik heb de laatste tijd al regelmatig gereageerd op verschillende vacatures die me aanspraken, en heb al verwonderlijk veel positief antwoord gekregen . Maar daarmee heb je natuurlijk nog geen job.

Ik zou super graag mijn sollicitatiebrief bijschaven en perfectioneren.
Daarom zet ik deze brief hier... mijn vraag aan jullie is: Stel dat jij bij deze instelling verantwoordelijk bent voor de selectie van de brieven. Zou ik op gesprek mogen komen? Zou ik zeker niet mogen komen? Of zou ik op de "misschienstapel" terechtkomen? En waarom?


DE BRIEF
PS: de lay out is hier even niet aan de orde, enkel inhoud, taalgebruik, stijl etc.

Sollicitatie Psychosociaal Begeleider

Geachte mevrouw Schotte,

Toen ik uw vacature las op de website van de VDAB, kreeg ik het gevoel geknipt te zijn voor dit werk.
Al jaren ben ik gefascineerd over alles wat verbonden is aan seksualiteit en relaties. Vanuit deze hoek werd ik vaak door mensen in mijn omgeving aangesproken met vragen en problemen. Naarmate ik ouder word, groeit ook de interesse voor zwangerschap en het moederschap. Ik heb over deze onderwerpen een duidelijke visie ontwikkeld, waarin openheid, eerlijkheid en informatie centraal staan.
Het is een interesse die ik graag wil omzetten in een beroepsleven.

Als maatschappelijk assistente kreeg ik in mijn opleiding alle nodige grondstof om hier mee verder aan de slag te kunnen gaan. Gedurende mijn stages met slachtoffers en leerlingen leerde ik actief luisteren, een eigen stijl voor een slechtnieuwsgesprek en het adviesgesprek. Mijn kritische blik, empathie en luistervaardigheden werden daar omschreven als mijn meest positieve eigenschappen.
In het opbouwwerk kon ik deze vaardigheden op een ander niveau ontwikkelen. Door te werken met zowel bewoners als het beleid kreeg ik een inzicht op structuren van regelgeving, leerde ik strategisch handelen en onderhandelen. Vaardigheden die ik ook kan gebruiken binnen uw instelling.


Echter mijn opleiding kon mijn honger naar kennis over seksualiteit en zwangerschap niet stillen. Ik voelde een tekort, meer specifiek over het medische aspect. Daarom besloot ik, na een periode te hebben gewerkt in het opbouwwerk, om mijn passie theoretisch en praktijkgericht verder te onderbouwen. In september start ik met de opleiding Vroedkunde aan de Open Hogeschool Kortrijk. Deze vorm van leren houdt in dat ik een volwaardige opleiding kan combineren met een voltijdse baan.
Ik hoop deze brief verder te kunnen toelichten in een oriënterend gesprek.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren