Los bericht bekijken
  #2  
Oud 27 augustus 2012, 14:58
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Globetrotter.

Nou breekt mij de klomp. Uit jouw brief blijkt mij het volgende: Jij hebt veel ervaring. Jij weet wat je wilt. Jij kunt het allemaal heel goed verwoorden.

En jij hebt dit bedrijf niet gebeld? Jij hebt ook het andere bedrijf, waar je nog niks van gehoord hebt, niet gebeld???

Echt, het is de hoogste tijd om te telefoon te pakken en de volgende twee acties uit te voeren: 1. Bedrijf nummer 1 zeggen dat je nog geen reactie hebt gehad en vragen hoe het ervoor staat. en 2: Bedrijf nummer 2 bellen en ze het hemd van het lijf vragen over de vacature. Wat voor iemand zoeken zij? Wat kunnen zij vertellen over hun bedrijfscultuur? Wat zouden zij hebben aan iemand met jouw ervaring??

Op die manier kom je alles te weten wat je nodig hebt voor je verdere acties. Als bedrijf nummer 1 al iemand anders in dienst heeft genomen, vraag je waarom ze aan diegene de voorkeur hebben gegeven boven jou. Als ze nog niemand hebben, vraag je ze of jij nog kans maakt en zo ja, wanneer ze verwachten je iets te kunnen laten horen.

Bij bedrijf nummer twee zorg je dat je alle info krijgt die jij nodig hebt om erachter te kunnen komen wat er aan jou aantrekkelijk is voor hen, en vice versa. Die punten kun je dan heel gericht noemen in je brief, en bovendien kun je in de brief meteen al even refereren aan het gesprek.

Doen hoor. Uit je brief blijkt dat je heel daadkrachtig bent, dus gebruik die eigenschap dan ook maar mooi.

Ik wens je heel veel succes,
vriendelijke groeten,

Beewee

P.S. En laat ajb hier even weten hoe het gegaan is. Ik wil het heel graag weten!

Laatst gewijzigd door Beewee; 27 augustus 2012 om 15:00 Reden: aanvulling
Met citaat reageren