Los bericht bekijken
  #2  
Oud 14 januari 2015, 00:15
Carrie92 Carrie92 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7
Carrie92 is on a distinguished road
Standaard onbetrouwbare werkgever

Hoi allemaal!

Dit is nogal een dringend geval!!
Ik hoor geld te krijgen van mijn baas en hij doet moeilijk, verdraait dingen en probeert geld achter te houden.

Nu zit ik met de volgende punten:
- Hij heeft me vanaf dag één verteld dat ik om 09:30 op mijn werk moest zijn. Nu echter, zegt hij dat hij vanaf 10:00 betaalt, omdat dan pas de winkel opent. Ook beweert hij dat iedereen er pas 09:45 hoeft te zijn. Dit terwijl ik op mijn kop kreeg toen ik een keer om 09:35 op mijn werk kwam - het was dus heel duidelijk de afspraak dat ik er om 09:30 moest zijn.
Kun je je werknemers verplichten ergens eerder te zijn en ze daarvoor niet te betalen? En ze dat ook niet laten weten, tot ze er al anderhalve maand werken?

- Ik heb een dag proeftijd gehad, en aan het eind van de dag is me duidelijk verteld dat ik ben aangenomen. Nu, echter, wil hij me voor de tweede dag dat ik er werkte ook niet betalen, want volgens hem was dat ook proeftijd. Wat kan ik hiertegen doen?

- Hij zegt belasting te moeten betalen over mijn loon, en dat dit van mijn loon af gaat. Ik weet niet hoe dit zit, maar mij is verteld dat minimum loon minimum loon is, en de belasting voor zijn rekening is. Klopt dit?

Ik zou het heel erg op prijs stellen als jullie me kunnen helpen.. ik ben echt wanhopig, deze man staat erom bekend mensen laat te betalen en heeft iemand zelfs twee weken laten proefdraaien, om diegene vervolgens zonder geld weg te sturen. Mij heeft hij bij de ene locatie ontslagen, om me bij de andere locatie weer aan te nemen maar mijn eerste dag wel als proefdag te rekenen. Het ontslag had een hele vage reden en was volgens mij gewoon een excuus, omdat mijn rooster niet handig was voor hem. Nu ben ik wekenlang om geld aan het zeuren geweest en krijg ik vervolgens excuses om mijn oren waarom ik ineens een stuk minder geld krijg dan ik had verwacht. Bovendien wordt een contract ook steeds weer uitgesteld en hebben mijn collega's hetzelfde probleem.

Alvast heel erg bedankt!

Groeten van Carrie
Met citaat reageren