Los bericht bekijken
  #5  
Oud 11 december 2006, 22:42
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief politiemedewerker

Beste Erik,

punt 6: je mag het wat mij betreft laten staan, maar ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Als je in een gesprek dit toe kan lichten, laat je het staan, maar voor mij als buitenstaander snap ik het niet zo goed.

Punt 8: Ik kan dat heel moeilijk voor je zeggen. Wat jou aanspreekt in de functie geef je in de alinea erboven aan. Nu moet je nog proberen te zeggen waarom jij verwacht in de organisatie te passen. Ga in op het feit dat de organisatie je aanspreekt, en waarom. En verder eventueel waarom jij van meerwaarde denkt te kunnen zijn voor de organisatie. Als voorbeeld: Met mijn opgedane kennis tijdens mijn opleiding en stages, en terugkomend op eerdergenoemde competenties, verwacht ik veel voor de organisatie te kunnen betekenen.
Verder kun je teruggrijpen naar de vacature: zijn er bepaalde kernwaarden in de organisatiecultuur die je aanspreken (bijv. integer, klantgericht (of in andere commerciële organisaties bijv. resultaatgericht), waardes waar de organisatie belang aan hecht, en waar jij aan voldoet, geef dit dan aan.

Succes ermee!
Met citaat reageren