Discussie: Ongelukkig op werk
Los bericht bekijken
  #4  
Oud 3 september 2008, 21:20
mikmak1 mikmak1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2008
Berichten: 3
mikmak1 is on a distinguished road
Standaard Re: ongelukkig op werk

Super bedankt voor de reacties!

Ik heb de opleiding facility management gedaan, maar eigenlijk meer een marketing gerichte afstudeeropdracht. Dus opzich sluit dat redelijk aan zou je zo zeggen.

In het gesprek met mijn baas heb ik ook letterlijk gezegd dat ik nog steeds niet weet waarvoor ik aangenomen ben. Hij geeft dan als commenaar dat er niet direct een functieprofiel is maar dat er 'gewoon' genoeg te doen is en dat ik dat zelf ook wel moet zien. Nou ik zie het dus niet... Hij is communicatief zo vaardig (of onvaardig tis maar hoe je het bekijkt) dat ik me na zo'n gesprek alleen maar dom voel dat ik het ook echt niet zie en denk dat hij gelijk heeft. Eigenlijk een hele knappe eigenschap :S.
Ergens heeft hij de strekking van het verhaal de vorige keer wel begrepen, want hij kwam zelf met het artikel uit de intermediar aanzetten. Dat hij aan me moest denken. Maar toen bracht hij het nog zo dat het mn eigen schuld was. Of ik interpreteerde het zo dat het mijn eigen schuld was. Ik herkende me overigens wel enorm in dat artikel!
Alle drie mijn collega's proberen ook echt een wit voetje te halen bij mn baas dus echt een goed gesprek met hun erover hebben en over de situatie op de afdeling is niet gemakkelijk.
Het is me wel een keer gelukt, iedereen was toen op dat moment afwezig en ik zat er toen echt doorheen en heb toen de situatie aan hem uitgelegd. Dat ik graag wat meer in gewerkt zou willen worden. Toen kwam het verhaal dat hij het in het begin (en stiekem denk ik nog steeds) ook heel erg moeilijk vond. Maar hij is daar later nooit meer op terug gekomen. En het heeft de situatie helaas ook niet verbeterd.

Ergens denk ik ook dat het in deze functie wel erg belangrijk is om creatief en intiatiefrijk moet zijn en ook zelf je eigen functie moet creeeren. Het is tenslotte marketing. Dus zo makkelijk wil ik het ook weer niet afschuiven op de hele organisatie. Ik kan me alleen dan zo kapot aan mezelf ergeren dat het mij dus niet lukt. En daar krijg ik ook al die stress van.

Ik kom ook net terug van mijn laatste gesprek met mn loopbaancoach. Heb het opgezegd. Ben nu ongeveer 6 keer geweest en het enige wat zij kan zeggen is zoek een nieuwe baan, dit past niet bij je. Of ga een opleiding doen. Makkelijk gezegd, er moet ook geld verdient worden, en met leren lukt dat helaas niet...
Met citaat reageren