Los bericht bekijken
  #4  
Oud 4 oktober 2012, 17:35
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Hallo Aurelie, ik heb er ook even naar gekeken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurelie Bekijk bericht
Hieronder de brief:

Geachte Geachte (tweemaal "geachte" is wat veel, maar dat had je zelf natuurlijk ook al gezien) heer/mevrouw,

Vanmorgen bladerde ik eens rustig door Weekblad X. De grote koppen op de eerste pagina’s, de advertenties en de woonbijlage, tot ik op pagina 51, aan het einde van het blad, jullie advertentie zag staan voor een redactiemedewerker. Dat deze zin wat langdradig is had je al gezien, maar de volgende is geen goed Nederlands: Als echte taalfanaat ging mijn hart hier sneller van kloppen. Het is namelijk niet je hart dat een taalfanaat is, maar jijzelf. Beter is misschien: "Mijn hart ging hier sneller van kloppen: ik ben namelijk een echte taalfanaat."Mijn eerste gedachte was: dit is mij op het lijf geschreven.

Van jongs af aan heb ik een passie voor lezen, schrijven en taal. Na het voortgezet onderwijs ben ik Marketing & Communicatie gaan studeren met als doel om de journalistiek in te gaan. Door omstandigheden is dit niet doorgegaan. Ik ben vervolgens een andere weg ingeslagen en heb Pedagogiek gestudeerd. Ook ik zou je aanraden de "omstandigheden"weg te laten.De leukste werkzaamheden tijdens deze studie waren voor mij het schrijven en ontwikkelen van de verslagen, de werkplannen,beleidsrapportages en het uitvoeren van marktonderzoeken. Ik kreeg menigmaal complimenten van studiegenoten en collega’s over mijn heldere en waardevolle (werk)verslagen. Regelmatig kwam de vraag of ik teksten wilde beoordelen en waar nodig corrigeren. Met veel plezier kijk ik met een kritisch oog, beoordeel en herschrijf ik om elke tekst met liefde duidelijk te maken Dit stuk van de zin komt wat vreemd over. "Een tekst duidelijk maken", dat zeg je niet zo gauw. Ik zou iets zeggen in de trant van "duidelijk weer te geven"voor een ieder die hem lezen wil.

De Journalistiek is en blijft mijn grote liefde en naast mijn enthousiasme en toewijding, ben ik deze samenstelling klopt niet helemaal, je "bent"namelijk niet enthousiasme en toewijding. Herschrijf dat, want het klopt niet met elkaar. een nauwkeurige en adequate planner en hecht ik veel belang aan open communicatie en teamwerk.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme over de functie van redactiemedewerker persoonlijk toe te lichten.


Met vriendelijke groet,

Aurelie X
Nou, Aurelie, dit is mijn feedback, ik hoop dat je er iets aan hebt en dat je in de toekomst de kans krijgt om veel te schrijven.

Vriendelijke groeten van

Beewee
Met citaat reageren