Los bericht bekijken
  #4  
Oud 4 oktober 2013, 11:30
Niennos Niennos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 september 2013
Berichten: 8
Niennos is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief aangepast

Ik heb uw feedback verwerkt. Zou u eens willen kijken naar de brief die ik nu heb?

Verder, ik heb gereageerd op andere berichten, maar ik vind dat er ontzettend weinig reacties komen op berichten die ik plaats. Kan ik daar iets aan veranderen?

-----------------------------------------------------------------

Geachte mevrouw ...,

U zoekt een Groepsleider en dat is precies de functie waar ik naar op zoek ben. Ik ben er klaar voor om aan de slag te gaan en ben op zoek naar een uitdagende baan waarbinnen ik kan groeien. Ik wil dan ook graag solliciteren op de functie van Groepsleider bij .....

Na meer dan 1,5 jaar ervaring in het werken met jongeren met probleemgedrag kan ik zeggen dat deze doelgroep het best bij mij past. Ik ervaar het als een uitdaging jongeren te motiveren, te activeren en inzicht te geven in zichzelf. Naar mijn mening ligt mijn kracht in het aansluiten en verplaatsen in de belevingswereld van deze doelgroep.

Op een kennis en trainingscentrum heb ik ruime ervaring opgedaan in het geven van individuele voorlichting en training aan jongeren in de leeftijd van 12 tot 18. Zo heb ik onder andere seksuele voorlichting, agressietraining en SoVa training gegeven.
Na een jaar ben ik overgestapt en binnen dezelfde instelling op een behandelgroep gaan werken. Daar begeleidde ik jongeren aan de hand van hun behandelplan. In sommige gevallen was het doel om de jongere weer thuis te kunnen laten wonen en had ik samen met mijn collega’s intensief contact met ouders/opvoeders. In andere gevallen was het mijn taak jongeren op weg naar zelfstandigheid te begeleiden en richtte de behandeling zich op het vergroten van het netwerk en het voor zichzelf leren zorgen.
Hoewel de jongeren intensief aan hun doelen werkten, werd er op de groep een huiselijke sfeer gecreëerd en was er ruimte voor ontspanning. Naar mijn mening is dit belangrijk binnen een dergelijke setting.

Tijdens mijn afstudeerscriptie heb ik me verdiept in een redelijk nieuwe vorm binnen de jeugdhulpverlening, namelijk de gezinsdagbehandeling. Na verschillende bezoeken en interviews ben ik nog enthousiaster over het intensief systeemgericht werken met gezinnen. Ik kan me dan ook helemaal vinden in uw visie op ouders en hun rol binnen de hulpverlening. Want inderdaad, niemand kan de ouders vervangen.

Voor mijn laatste minor ben ik naar Zuid-Afrika gereisd. Daar heb ik een sociale vaardigheidstraining ontwikkelt en was ik, samen met de andere vrijwilligers, verantwoordelijk voor de opvoeding en begeleiding van de kinderen en jongeren in de leeftijd van 2 tot 18 jaar.

Ik ben flexibel, geduldig, heb een groot inlevingsvermogen en ben creatief in het omgaan met onverwachte situaties. Het werken binnen een multidisciplinair team heb ik tijdens verschillende banen, stages en vrijwilligerswerk geleerd. Met deze vaardigheden denk ik geschikt te zijn voor de functie van Groepsleider bij ..... Ik woon sinds 1 oktober in .., maar ik kom graag in de buurt van ... wonen. Verder ervaar ik het werken in onregelmatige diensten als prettig en ben ik per direct beschikbaar.

Verdere informatie geef ik met plezier in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren