Los bericht bekijken
  #1  
Oud 2 oktober 2008, 16:32
startertje startertje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2008
Berichten: 21
startertje is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief psychopedagogisch consulent

Deze brief wil ik sturen als reactie op een vacature. Hij moet al snel op de post vermits ik vermoed dat de sollicitatiegesprekken al bezig zijn, maar ik ga hem nog aanpassen en gebruiken als open sollicitatiebrief voor gelijkaardige functies. Ik vind hem echter niet zo schitterend en had dan ook graag wat opmerkingen en tips van jullie. ALvast bedankt!!!



Betreft: Sollicitatie psychopedagogisch consulente

Geachte heer ***

Op de website van *** las ik uw vacature voor een vervangingsopdracht voor een psychopedagogisch consulente. Hierop heb ik contact opgenomen met een van de medewerkers van het algemeen secretariaat van ***, die me meer vertelde over de werking van het CLB en de sollicitatieprocedure. Omdat het begeleiden van kinderen in een schoolse context en het werken in een multidisciplinair team me steeds heeft geboeid, besloot ik mij kandidaat te stellen voor deze functie.

Ik ben in september 2008 afgestudeerd als klinisch psychologe aan de Katholieke Universiteit Leuven en ik ben op zoek naar een boeiende job die mij de mogelijkheid biedt mijn kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen. De begeleiding van leerlingen sluit goed aan bij mijn interessegebied. Zo ben ik persoonlijk overtuigd van het nut van preventieve maatregelen en ben van mening dat de school hiervoor de plaats bij uitstek is, kinderen brengen er immers een groot deel van de dag door. Goede begeleiding op school zorgt er ook voor dat eventuele psychosociale problemen snel opgemerkt kunnen worden. Naast vakken die gericht zijn op klinische diagnostiek en therapie, koos ik dan ook voor vakken als “leerpsychologie”, “leerproblemen m.i.v. remediërend onderwijs”.
In het kader van deze opleiding heb ik stage gelopen in het Centrum voor Geestelijke Gezondheidszorg Vlaams-Brabant Oost. Hier heb ik reeds enige praktische ervaring opgedaan in het begeleiden van kinderen en hun ouders. Mijn diagnostische, communicatieve en begeleidende vaardigheden kenden er een eerste ontwikkeling.

Verder ben ik verschillende jaren actief geweest in de jeugdbeweging. Als leidster heb ik leren samenwerken en organiseren, vaardigheden die ook in het professionele leven van belang zijn. Tevens ben ik een rustig, verantwoordelijk persoon met een gezonde dosis enthousiasme en leergierigheid. Ik hecht belang aan een goede samenwerking maar kan ook zelfstandig werken.

Graag licht ik mijn kandidatuur toe tijdens een persoonlijk gesprek. Ik kijk alvast uit naar een verdere kennismaking.


Met vriendelijke groet
Met citaat reageren