Los bericht bekijken
  #36  
Oud 7 januari 2009, 18:27
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Overstap naar bedrijfsleven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
1: Er zijn tienduizenden mensen in de leeftijdsgroep 20 - 30 die met HBO/WO op zak steeds op zoek zijn naar een nieuwe functie.
2: Dat vacatures lang openstaan wil niet zeggen dat het profiel ineens opzij wordt geschoven. Vaak zijn vacatures ook niet direct super dringend. Men heeft bijvoorbeeld al inhuur en dat loopt dan maar wat langer door.
3: De recessie ontkennen is natuurlijk niet slim. Het gaat niet goed en het gaat steeds slechter. Dat lijkt me duidelijk. En dat heeft ook een flinke invloed op het aantal vacatures in de financiële hoek. Natuurlijk zijn er nog altijd vacatures maar aangezien er nu meer kandidaten zijn hebben de minder ideale kandidaten het juist veel moeilijker.
Henk: Merk jij persoonlijk wat van de zgn recessie? ik niet.
Ik ontken niet dat er niks aan de hand,maar het wordt in mijn ogen allemaal teveel opgeblazen.Media kan ons veel doen geloven nl.
Cijfers op macroniveau zeggen me nu toch wat minder dan mijn directe omgeving.
Ok,er zijn mischien nu meer kandidaten voor een x aantal vacature's so what? Zullen bedrijven niet gaan denken WAAROM heeft hij/zij geen werk meer?
In moeilijke tijden gooien ze (vaak)er toch eerst de "rotte appels" eruit dus of ze daarop zitten te wachten?

Ik kan me daar nu nog niet al te druk over maken.
Met citaat reageren