Los bericht bekijken
  #1  
Oud 26 februari 2012, 12:12
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard Werkgever heeft me niet ziekgemeld bij arbodienst, krijg geen loondoorbetaling

Hoi allemaal,

Ik had een baan op basis van oproepkracht (wel redelijk veel uren) met een contract dat liep van maart 2011 tot 31 december 2011. In juli werd ik helaas ziek en kwam ik in een ernstige depressie+angstoornis terecht. Niet iets van "eventjes" uitzieken dus. De uren waren nagenoeg op (op 15 uur na). Na veel aandringen ben ik officieel ziekgemeld en heb daarna nog per e-mail en telefonisch contact gehad met persooneelszaken. Conclusie: arbodienst was niet nodig want ze konden me toch niet reintegreren. Mijn contract liep af en ik zou vanzelf in de ziektewet komen. Aangezien ik niet in staat was verder actie te ondernemen ivm ziekte heb ik nog 1 email gestuurd met daarin de zin dat ik van mijn kant er alles aan gedaan heb en zal doen in het kader van mijn reintegratie.

Feit: werkgever heeft de arbodienst niet ingeschakeld, ik heb geen loonsdoorbetaling gekregen want ik had een oproepcontract, ik moest maar wachten tot 31 december. Het uwv wil nu graag de medische informatie van de arbodienst. Nu heb ik een brief naar het uwv gestuurd, dat ik niet beschik over deze informatie en dat ze rechtstreeks contact op kunnen nemen met de werkgever.

Heeft iemand anders hier misschien ook ervaring mee? Mbt eventuele loonsdoorbetaling heb ik de jurofoon, juridisch loket, telefonisch contact met advocaat, vakbond gebeld (was ik geen lid van) etc etc. Geen van allen weten het exact en ik zou een advocaat moeten inschakelen die gaat over ambentarenrecht. Zelf heb ik opgezocht dat je ten tijden dat je niet wordt opgeroepen blijkbaar geen recht heb op loon, maar er lag nog wel werk en ik werkte >20 uur per maand voorafgaande aan mijn ziekte. Pff heel verhaal, maar het is aan alle kanten misgelopen.

Groetjes
Met citaat reageren