Los bericht bekijken
  #9  
Oud 7 mei 2007, 17:05
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ontevreden over werkomgeving

Hi Steevie,

Je schrijft dat je het belangrijk vindt om jezelf te ontwikkelen en dat je daar op dit moment weinig mogelijkheden voor hebt. Misschien kun je in jouw takenpakket niet zoveel meer leren, maar in zaken als de omgang met collega's, het managen van je manager, jezelf trouw blijven, etc. zit in deze werkomgeving zo te lezen flink wat uitdaging! Misschien kan dit je motiveren om met meer plezier naar het werk te gaan. Als je dat wilt, probeer dan een coach of sparringpartner te vinden, binnen of buiten jouw bedrijf. Jezelf uit het moeras van negativiteit trekken is, tja, lastig.

Maar waarom wil je daar eigenlijk werken? Ik hoor weinig positieve argumenten van je. Het is jouw leven en jouw carierre. Het is ook jouw keuze om een situatie te accepteren of te veranderen. Misschien voelt het alsof je opgeeft als je een andere baan zoekt. Maar stel jezelf de vraag: wordt je hier gelukkig van?

P.S. Ik heb zelf ook eens in een situatie gezeten waarin ik niet gelukkig was met mijn baan, ging daardoor minder goed functioneren, mijn manager werd minder blij met mij; kortom ik kwam in een negatieve spiraal terecht. Ik heb toen mijn baan opgezegd, ging uitgebreid op vakantie en vond daarna via een uitzendbureau een andere baan. Mensen in mijn omgeving dachten dat ik gek was geworden, maar dat was de beste beslissing van m'n leven. Ik zeg niet dat zo'n drastische maatregel voor jou de beste oplossing is, maar besef: je hebt keuzes.

Succes!
Met citaat reageren