Los bericht bekijken
  #5  
Oud 18 april 2007, 10:39
butterflies
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Leren van je sollicitatiegesprek

Ik heb gisteren juist een sollicitatiegesprek gehad voor een job die ik echt héél graag wou: cost controller.
Toen de ondervrager mij vertelde dat ik zo meteen 2 tests zou moeten afleggen, en dan nog wel een IQ en een EQ test, voelde ik de spanning komen! Ik had me daarbij niet echt voorbereid. Ik heb vroeger al sollicitaties gedaan maar zo'n tests kwamen nooit aan bod...meestal waren het tests die je kennis omtrent de jobfunctie moest bepalen.
De IQ-test bestond uit 50 vragen met een beperkte tijd van amper 12 minuten, waaronder nog rekenvragen (zonder gebruik van rekenmachine). Ik had nog maar 18 vragen opgelost (16 juist), of mevrouw kwam al binnen, auch :s Ik probeerde het nog te motiveren dat ik kwalitatief werk belangrijker vond dan kwantitatief werk, maar doel van zo'n test is natuurlijk hoe snel je verbanden kunt leggen...
Had ik op zo'n moment beter de kalmte bewaard, dan had ik beter eerst de taalvragen opgelost, aangezien elke vraag 2% waard is. Mijn EQ test niks anders dan lovende kritiek, het gesprek was ook heel positief.
We zijn met 4 kandidaten, ik zit nog maar in eerste ronde. Hoewel alles positief was, heb ik zeer grote twijfel of ik door mag naar ronde 2 :s
Met citaat reageren