Discussie: Ongelukkig op werk
Los bericht bekijken
  #10  
Oud 19 mei 2009, 13:10
Anneleen
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ongelukkig op werk

Hallo,

Ik ben al 15 jaar werkzaam in een bedrijf en sinds 2 jaar in een leidinggevende functie. Al van meet af aan ging het niet goed: de sfeer in het team was al lang beneden nul en als er iets is, waarin ik NIET functioneer, dan is het een slechte sfeer. Het ging van kwaad naar erger en heb het proberen oplossen. Vind van mezelf dat ik hierin de juiste stappen genomen heb, maar nu, meer dan een jaar later, voel ik nog steeds erg slecht, onzeker en ZEER ongelukkig. Opleidingen e.d. krijg ik wel, alleen coaching door mijn directe leidinggevende niet. Heb het gevoel dat ik hét gewoon niet in me heb. Eerlijk gezegd, moesten ze me morgen die verantwoordelijkheid afnemen, dan zou er een enorm pak van mijn schouders vallen. Maar aan de andere kant wil ik ook niet zomaar opgeven, dat is de eeuwige doorzetter in mezelf. Ik leer nu ook ontzettend veel, maar toch gaat het ten koste van mezelf. Ben enorm gestresseerd op het werk en kijk er torenhoog tegenop na een verlofperiode, om terug te gaan. Kan zelfs wel huilen als ik naar het werk rijd. En eigenlijk is er geen rechtstreeks aanleiding voor! Zo vreemd...denk dat ik echt met een burn out kamp...ben al in therapie geweest, maar heb het gevoel dat ik ook daar geen stap vooruitgeraak. Loopbaanbegeleiding overweeg ik nu ook, maar heb zo het gevoel dat daar iets uit gaat voortkomen waarvoor ik helemaal niet gestudeerd heb. En dus volledig zal moeten omscholen. Nu, wil alles doen om terug met een goed gevoel te gaan werken, maar in combinatie met een druk gezinsleven is dat ook niet evident...

Help, zit in zo'n negatieve en vicieuze spiraal...Wie ervaart dit nog?
Met citaat reageren