Los bericht bekijken
  #10  
Oud 2 juni 2012, 00:07
TV Monster TV Monster is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2012
Berichten: 12
TV Monster is on a distinguished road
Standaard

Dank voor jullie reacties!

@Beppie Dat is zeker waar, ik kan het altijd proberen. Máár ik moet er niet te veel op vertrouwen, want per september start het nieuwe studiejaar alweer. Wat dat betreft begint de tijd wel een beetje te dringen.

@ajhoff Een extra HBO-opleiding is inderdaad de meest veilige optie, maar ook de grootste investering. Een paar maanden geleden heb ik al besloten dat te gaan doen. Maar de laatste tijd ga ik steeds meer twijfelen over de kosten, waardoor ik naar alternatieven ben gaan zoeken. Als die er niet zijn is dat prima, dan ga ik met alle plezier nog een HBO-opleiding volgen. Maar mijn gevoel zegt dat er wél alternatieven moeten zijn. Immers, hoe zou iemand van pakweg 35 jaar zich laten omscholen? De kans is vrij groot dat iemand op die leeftijd niet meer thuiswonend is en dus de kosten minder makkelijk kan opbrengen. Maar van mensen die zich laten omscholen op 35-jarige leeftijd zijn ongetwijfeld genoeg voorbeelden.

Het is overigens niet zo dat ik mezelf te goed vind om op MBO-niveau te werken. Ik wil echter geen voltijd MBO-opleiding volgen omdat ik mezelf daarvoor te oud acht. Je kan op je 18e al een MBO-diploma hebben. Voordat ik een MBO-diploma heb, ben ik algauw 25 jaar. Met andere woorden, dat wordt een lastige concurrentiestrijd op de arbeidsmarkt. Maar mocht ik ergens een MBO-baan kunnen vinden, waarbij ik kan leren, dan doe ik dat ook graag. Al is het dan wel het kip-ei-verhaal, zoals ik eerder aangaf.

Hoe zit het trouwens met baankansen van MBO'ers in deze economische tijden? Hebben die überhaupt nog kans, nu zelfs HBO'ers het lastiger hebben?
Met citaat reageren