Los bericht bekijken
  #8  
Oud 4 mei 2009, 17:31
vishant.poeran vishant.poeran is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Berichten: 5
vishant.poeran is on a distinguished road
Standaard Re: Verschil tussen coachen/ leiding geven en coachend leiding geven

Casus: In het bedrijf waar ik werkzaam ben, ben ik gepromoveerd van junior naar medior developer. Mijn taak is dan degenen die nog junior zijn te helpen om het medior niveau te bereiken. Ik ben project manager van een nieuw project. het is een Nederlands project. Vaak moeten de mediors dit project aanpakken. In dit geval had ik gekozen voor een junior(renato). Tijdens het project begeleidde ik hem. Ik legde hem alles uit hoe het project inelkaar zit, wat de eisen en wensen zijn. Ik gaf hem de mogelijkheid om problemen om zijn manier aan te pakken en met zijn oplossingen te komen. Ik stapte vaak naar hem om te kijken wat de stand van zaken is. Ook evalueerde ik samen met hem als het gestelde voor de dag is gehaald of niet. Ik vroeg hem naar zijn oplossingen en gaf hem ook mijn ideeën. Ik gaf hem ook vaak feedback op zijn werkzaamheden. Dit is mijn casus in het kort met omschrijving en aanpak. Intussen is het project afgerond door renato. Ook heeft hij er heel snel over gedaan. Bepaalde functionaliteiten etc. heeft hij zelf bedacht en geimplementeerd. Het project wordt a.s. zaterdag geopend door Koningin Beatrix.
U kunt het project bezichtigen op : http://www.opensourceamsterdam.nl

Graag feedback als ik goed te werk ben gegaan en wat ik anders gedaan moest hebben.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren