Los bericht bekijken
  #1  
Oud 15 augustus 2005, 23:11
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 90
Isabelle is on a distinguished road
Smile Opleiding of training altijd nuttig!

Natuurlijk is een opleiding of training volgen altijd nuttig. Als je open staat voor de trainer en ook voor de ervaringen van je medecursisten kun je je laten inspireren. Als je echt iets WILT leren, ga je anders tegen je aanpak aan kijken. Echter de meeste trainingen zijn gericht op veranderen van je gedrag, en dat is heel erg moeilijk. Vaak kom je niet veel verder dan je realiseren dat je nog veel te leren hebt en blijf je heel lang in het 'Bewust onbekwaam'-stadium hangen. Omdat ik nieuwsgierig ben waarom het voor veel mensen zo moeilijk is om patronen die je niets opleveren af te leren, ga ik maar weer een opleiding volgen, de minor Humanistiek. Dit gaat vooral over levensbeschouwing en zingeving.

Iets nieuws leren kan zin geven aan je leven.

Een heel pragmatische reden om een goede training te volgen is het netwerken. Je leert altijd wel iemand kennen waar je 'iets' mee blijkt te delen. Is het niet nu, dan later. Ik zag op deze site een leuk stukje over netwerken.

Verder is een training vaak heel goed voor je ego; je bent altijd wel ergens beter in dan je medecursisten ;-)

Isa
Met citaat reageren