Los bericht bekijken
  #7  
Oud 17 december 2013, 14:44
camaro camaro is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 december 2013
Berichten: 11
camaro is on a distinguished road
Standaard

@marieke
Dank je wel voor je feedback.

Aantal dingen waar ik mee worstel.

Vragen:
Wie was dit ook al weer?
Welke ontwikkelpunten had hij dan? Hadden die betrekken op zijn opleiding of op zijn persoonlijkheid. Hoe heeft hij die ontwikkelpunten dan verbeterd? Wat is er veranderd?


Ik heb inderdaad getwijfeld of ik wel moest verwijzen naar een mislukte sollicitatie. Mijn bedoeling was om hiermee te laten zien dat ik bezig geweest ben om mezelf te verbeteren t.a.v. van de toenmalige sollicitatie/ functie-eisen.
Ze hadden in het telefoongesprek aangegeven dat ze honderden brieven hadden ontvangen en dat ze niet specifiek konden aangeven waarop ik persoonlijk was afgewezen. Wat ze wel aangaven is dat ze vooral gekeken hadden welke sollicitatiebrief het meest aansloot bij de functie-eisen.
Zodoende heb ik stappen ondernomen om mijn profiel te verbeteren.

Mijn verbeter punten heb ik niet in mijn brief gezet, dat wilde ik nl. in mijn CV vermelden. Dit om te voorkomen dat ik een te lange brief zou schrijven.

- Hetgeen wat ik lastig vind om onder woorden te brengen is waarom ik juist zo graag bij deze organisatie wil werken. Ik kom niet verder met termen als "het werk lijkt me leuk". "afwisselend werk" een nieuwe uitdaging" en nog meer van dit soort cliche opmerkingen.

Wanneer ik bijvoorbeeld een sollicitatiebrief voor een functie als gymleraar onder ogen zie, met de motivatie "ik wil graag een bijdrage leveren aan onze samenleving en het verschil maken bij de leerlingen" o.i.d. dan vind ik dat naïef en idealistisch. Snap je wat ik bedoel? Niks mis met idealen, maar de praktijk is veel weerbarstiger. Of klink ik nu als een uitgebluste docent?

De motivatie; omdat ik weg wil uit mijn huidige baan ljkt mij ook niet echt een goede binnenkomer.

Je vormt jezelf een bepaald beeld van de werkzaamheden, maar of dit klopt met de werkelijkheid dat weet je pas wanneer je het werk enige tijd doet.
Vandaar ook de keuze tot een stage mogelijkheid.

- Nu wil hij vrijwillig stage bij mij komen lopen, omdat hij zich wil orienteren op een ander vakgebied. What's in it for me?

Ja goeie vraag, dat vond ik ook lastig.
Waarom nemen bedrijven stagelopers aan, naast de mogelijkheid van nieuwe toekomstige medewerker te kunnen beoordelen en op 'proef' te hebben? Frisse wind? Goedkope arbeidskracht?

Nogmaals dank voor je feedback, je perspectief is very helpfull.
Met citaat reageren