Los bericht bekijken
  #4  
Oud 22 april 2007, 16:38
Erik Erik is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 39
Erik is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief politie

In nederland solliciteer je eerst en dan pas mag je de testen doen en daarna naar de opleiding.

Oke,
Wat bedoel je met deze zin: Je mag dieper erop ingaan waarom je van facilitair de move makt naar de politie.
en hoe kan ik dit:
Waar je tussen () zegt dat er nog iets bij mag vanwege te kort, mag je iets persoonlijkers zetten. De informele sfeer, de collegialiteit, de teamspirit, iets waardoor jouw brief anders wordt dan alle andere brieven.
En hoe kan ik dit dan een beetje in mijn eigen taal vertalen er er een nette zin van kan maken? ik kan zo 1.2.3. niet echt bedenken hoe ik dat er in kan zetten u mischien een voorbeeld?

Het Korps Groningen trek mij in het bijzonder, omdat je de combinatie hebt van landelijk gebied en het stadsleven...............................

p.s. ik ben pas 17 jaar geworden dus het moet wel een beetje een brief wezen die stempt op mijn leeftijd. Als ik een nette brief typ met dure woorden er in, dat komt eigenlijk niet overeen met mijn leeftijd!

Ik heb de inleiding beetje verandert, na deze zin:

Na een gesprek te hebben gevoerd met één van uw collega’s van bureau werving en selectie op 19 April 2007, en de informatie die ik heb gekregen, ben ik zeer enthousiast geworden in een baan bij de politie. En daarom wil ik via deze weg mijn interesse kenbaar maken voor de functie van “politiemedewerker” binnen het korps Groningen.

p.s. staan de punten en comma's op de goede plek?

En deze zin:
Wat mij aanspreekt om bij de politie te solliciteren is de diversiteit aan werkzaamheden en de wil om mij sterk te maken voor een betere en veiligere samenleving, zoals jullie motto herkenbaar aanwezig is.

is dat een goede zin? en ziet die er netjes uit?

Nogmaals bedankt
Met citaat reageren