Los bericht bekijken
  #5  
Oud 13 september 2010, 16:20
vanderv vanderv is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 september 2010
Berichten: 9
vanderv is on a distinguished road
Standaard uiteindelijke versie

Hoihoi,

Heb mijn brief aan nog een paar mensen laten lezen, en uiteindelijk zo verstuurd als hieronder. Ik heb 'm ook aan onze office manager laten lezen, aangezien zij zelf ook veel sollicitatiebrieven verwerkt.
Achteraf zie ik altijd wel weer dingen die ik anders had kunnen doen. Hoe is jullie ervaring hiermee? Wanneer moet je gewoon maar een punt zetten en de brief versturen?


Naam bedrijf
T.a.v. xxxxxxxxx
adres
postcode, plaats

plaats, datum

Betreft: sollicitatie vacature Tekstschrijver


Geachte XXXXX,

Jullie tekst in de vacature voor XXXXXX die ik zag op de website XXXXX sprak mij meteen aan door zijn originaliteit. Zulke teksten zou ik voor jullie willen en kunnen schrijven: overtuigende teksten, die het belang van de opdrachtgever dienen.

Ik heb in de afgelopen zeven jaar veel ervaring opgedaan met het schrijven van teksten tijdens en na mijn opleiding Journalistiek, als stagiair bij schrijfbureau XXXXXX, als verslaggever voor verschillende dagbladen, als redacteur bij het loopbaantijdschrift XXXXXX. en als redacteur bij het televisieproductiebedrijf XXXXXX.

Door dit gevarieerde werk ken ik verschillende ‘terreinen’ binnen de maatschappij. Tuinbouw, water, wegtransport, onderwijs, energie of Europese samenwerking, ik heb er zijdelings al mee te maken gehad of kan me er snel in verdiepen. Mijn natuurlijke nieuwsgierigheid en vermogen om kritische vragen te stellen, helpen daarbij. Als voormalig vrouwelijke voetbalverslaggever heb ik bovendien bovengemiddeld verstand van voetbal en de emoties die daarbij komen kijken…

Ik kan me verder voorstellen dat het een pre kan zijn voor XXXXXXXX dat ik ervaring heb met het maken van tv – waarbij het tenslotte ook gaat om de ‘experience’ van beeld en geluid- en het benaderen van bekende en minder bekende Nederlanders.

De belangrijkste vaardigheid voor een tekstschrijver blijft natuurlijk het tekstschrijven. Met mijn uitstekende taalbeheersing en mijn perfectionistische instelling lever ik teksten die lezen als een trein en voldoende diepgang hebben. Het geeft mij voldoening om zo in samenwerking met projectleiders, designers en andere tekstschrijvers een perfect resultaat te leveren voor XXXXXX en voor de opdrachtgever.

Ik hoop mijn CV en brief in een gesprek te kunnen toelichten en meer te kunnen vertellen over mijn motivatie en ambitie.


Met vriendelijke groet,


XXXXXXX

Mijn adres
postcode woonplaats
mobiel telefoonnummer
emailadres

Laatst gewijzigd door vanderv; 13 september 2010 om 16:21 Reden: ik had per ongeluk enkele bedrijfsnamen herkenbaar laten staan, nu gexxxxt
Met citaat reageren