Los bericht bekijken
  #2  
Oud 12 februari 2017, 08:03
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat uitzendbureaus doen is zoeken naar openstaande vacatures, daarbij maakt het voor hun niet uit of ze "openbaar" zijn of niet; zolang er geen "acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld" zullen uitzendbureau's deze vacatures gebruiken en bedrijven benaderen om via hun bestand mensen in dienst te nemen. Bedrijven zijn vaak ook niet op de hoogte dat hun vacature ook gebruikt wordt door uitzendbureau's totdat het uitzendbureau het bedrijf gaat benaderen om iemand via hun in dienst te nemen; dan wel!

Hiervoor worden allerlei verkooppraatjes gehouden in de trant van: zo hoef je geen sollicitatie gesprekken/rondes te houden, het bespaart je tijd qua administratie, het is makkelijker met verzekeringen/loonadministratie etc enz.

Daarom hoor je 9 vd 5 keer niets als je solliciteert op een vacature via een uitzendbureau; ze krijgen hem gewoon niet gevuld. Want wie zit er nou te wachten op de praatjes van een onoprechte en liegende intercedent die enkel en alleen zijn targets wilt halen om maar in dienst te blijven zodat hij de huur van zijn 10m2 appartementje kan blijven betalen.

Wat ik dan altijd weer wel doe is de titel van de vacature googelen die ik op de website van uitzendbureau's zie, vaak krijg ik dan ook de website van het daadwerkelijke bedrijf de te zien waar de originele vacature open staat. Uitzendbureaus fungeren vaak als tussenpersoon, niet altijd, maar 9 van de 10 keer wel.

Nog een persoonlijke tip: schrijf uzelf uit bij Randstad en vraag of ze al uw gegevens vernietigen, je hebt er werkelijk waar niets aan. Waarom uw geluk van andere af laten hangen?
Met citaat reageren