Los bericht bekijken
  #1  
Oud 11 februari 2010, 03:45
ilya ilya is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2010
Berichten: 5
ilya is on a distinguished road
Standaard WO starter op 32 jarige leeftijd

Hoi allen,

Sinds afgelopen maand heb ik mijn Bachelor Communicatiewetenschap afgerond aan de UvA. Nu ben ik nogal een laatbloeier (32), ik ben in een ver verleden begonnen op de IVO MAVO en heb mijn weg omhoog geklommen tot academisch niveau.

Nu zit ik met het dilemma hoe ik mijzelf en mijn kansen op de banenmarkt moet inschatten. Aan de ene kant ben ik ouder dan de gemiddelde afgestudeerde, maar aan de andere kant kan een werkgever van mij verwachten dat ik niet zomaar bij de pakken neer ga zitten als het even tegen zit.

Hetgeen dat mij interesseert is een traineeship tot consultant op het gebied van ERP applicaties, strategie of BPR. Ik vraag mij in de eerste instantie af of er een leeftijdsgrens is bij de toelating van deze traineeships. Ik weet dat het wettelijk verboden is om deze leeftijdsgrenzen toe te passen maar ik ben al door enige recruitment instanties afgewezen met de vage boodschap dat ik teveel ‘levenservaring’ heb.

Mijn vraag is of er mensen zijn op dit forum die hiermee ervaring hebben en mij advies kunnen geven. Bijvoorbeeld waar ik het beste kan zoeken naar een traineeship, of het überhaupt nog wel nut heeft om met mijn leeftijd aan een traineeship te beginnen. En wat ik het beste in mijn situatie kan doen om toch mijn doel (consultant ERP, strategie of BPR worden) kan bereiken.

Groet
Met citaat reageren