Los bericht bekijken
  #16  
Oud 5 oktober 2009, 02:07
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Waar sta je over vijf jaar? en Omschrijf jezelf

Ik stelde regelmatig de vraag "wat zou je doen met een miljoen".
Maar zelfs dan zit je wel eens tegenover iemand die je met vissenogen aankijkt... :-D

Maar creativiteit aan de kant van de organisatie is vaak wel ver te zoeken inderdaad. (maar helaas geldt dat ook weer voor de sollicitatiebrieven en cv´s van de kandidaten... )

Het belangrijkste Judith, is dat je altijd jezelf blijft! Geef de antwooren die bij jou passen!! Je gaf aan dat je niet weet wel antwoord zij verwachten en dat jij dus niet weet wat je moet antwoorden omdat je de functie nog niet goed kent.
Maar dat moet je ook niet doen... geef het antwoord dat echt van jou komt en oprecht is. Geef het ook gewoon aan als je een vraag moeilijk / irrelevant / nutteloos of dubbelzinnig vindt! Dat laat alleen maar meer zien, wat voor persoon jij bent!

Als jij een sociaal wenselijk antwoord geeft waar je eigenlijk niet achter staat, dan zit je straks in een baan of een organisatie die helemaal niet bij je past. En, trust me, I've been there, dat wil je echt niet!!

Ik heb gelukkig ook de leukere ervaringen zoals Rianne... kwestie van een goede klik, dat is eigenlijk nog veel belangrijker dan de "juiste" antwoorden!!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren