Los bericht bekijken
  #3  
Oud 18 mei 2013, 23:43
Jasperboe Jasperboe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2013
Berichten: 14
Jasperboe is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanneketp Bekijk bericht
Ik denk dat het heel belangrijk is dat je uitlegt wat je hebt geleerd. En hoe je dit in praktijk kan brengen en wat dit geleerde je kan helpen bij deze baan.
Ik heb het gat in me CV nu toch opgevuld met twee commissies die ik gedaan heb. Je zult misschien denken, waarom heb je dat niet meteen gedaan, maar ik vind mijn ervaring in die commissies niet veel toevoegen ten opzichte van de ervaring die ik later heb opgedaan in vergelijkbare functies/ervaringen. Nu heb ik ze toch toegevoegd, omdat het voor het gevoel meerwaarde heeft om het gat toch mee op te vullen.

Zie bijlage voor mij CV.

Daarnaast is het handig het hele plaatje af te maken door ook de motivatiebrief die erbij hoort hier te plaatsen. Ik ga solliciteren voor een technisch traineeship. Daarbij is het belangrijk te weten dat ik een (erge) langstudeerder ben en daarom ook ouder ben de gemiddelde sollicitant voor een traineeship. Mijn motivatiebrief:

Geachte mevrouw *,

Gedurende mijn hele leven worden de passies van mijn ouders, natuurkunde en sociologie, op mijzelf overgedragen. Het heeft mij ertoe gedreven een balans te vinden in techniek en maatschappelijke betrokkenheid. De missie van * om te streven naar een betere samenleving sluit goed aan op deze drijfveer en heeft me gemotiveerd me aan te melden voor het technisch traineeship van *.

Sinds mijn studie technische natuurkunde aan de Universiteit Twente ben ik gedreven om meer te leren dan alleen natuurkunde. Tijdens mijn studententijd heb ik mezelf ontwikkeld tot een techneut met veel aanvullende vaardigheden en interesses. Mijn voorzitterschap in meerdere commissies en bij de badmintonvereniging hebben mij geleerd samen te werken met mensen met zeer uiteenlopende achtergronden, interesses en persoonlijkheden. Dit heeft ertoe geleid dat ik in staat ben me goed te verplaatsen in de wensen van een ander door aandachtig te luisteren en open te staan voor andermans ideeën. Deze vaardigheden kunnen me helpen om me als technisch trainee snel aan te passen aan de verschillende opdrachten en collega’s te motiveren samen tot een positief resultaat te komen.

Daaropvolgend heb ik mijn leidinggevende kwaliteiten verder ontwikkeld als bedrijfsleider van de uitgaansgelegenheid *. De verantwoordelijkheid voor het organiseren van grote evenementen hebben mij veel organisatorische kwaliteiten bijgebracht. Daarom ben ik enthousiast dat van een technisch trainee veel initiatief verwacht wordt om zo ondernemend te leren.
In de horeca heb ik me met veel plezier en motivatie ontwikkeld, maar de gedachte “er is meer” nam de overhand. De opleiding technische natuurkunde op het * biedt veel praktische kansen door twee stages in het bedrijfsleven.

Bij * heb ik mezelf in korte tijd ontplooid tot een volwaardig werknemer en veel affiniteit opgedaan met het onderwerp maatschappelijk verantwoord ondernemen. Graag verwijs ik u dan ook naar de bijgevoegde aanbevelingsbrief. Dat MVO een belangrijke rol speelt bij *, vergroot mijn enthousiasme hier binnen het technisch traineeship een bijdrage aan te leveren. Ook heb ik bij * kennis gemaakt met energieverbruik en CO2-uitstoot door een CO2-footprint te berekenen.

Vervolgens heb ik me daar in mijn afstudeerstage bij * verder in verdiept en voel me daardoor erg verbonden met het jaarplan voor 2013 waarin * zich toelegt op het investeren in intelligente netten voor duurzame opwekking, slimme meters en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Met een eigen idee voor een verbeterde slimme meter heb ik meegedaan aan de GasTerra Transitie Jaarprijs.

Het technisch traineeship bij * biedt de mogelijkheid mijn unieke combinatie van interesses en vaardigheden in techniek en maatschappij verder te ontwikkelen en samen met * te werken aan een samenleving waarin ook onze kinderen kunnen rekenen op een duurzame energievoorziening.

Mijn bezoek aan * tijdens de inhousedag op * hebben mij overtuigd dat het technisch traineeship goed aansluit op mijn interesses en competenties. Graag zou ik u hier in een persoonlijk gesprek ook van willen overtuigen.

Met vriendelijke groet,
Jasper *
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV_anoniem_2013-05-17.doc‎ (38,5 KB, 127x gelezen)
Met citaat reageren