Los bericht bekijken
  #29  
Oud 25 september 2006, 22:51
Lady Lady is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 32
Lady is on a distinguished road
Standaard Re: Op zoek naar.......wat nu precies?

Hallo allemaal,

Vandaag teruggekomen van vakantie, zojuist spullenboel opgeruimd en de wasmachine aangezet. Nu eerst maar eens mijn ervaring over en met het loopbaanpad hier neerzetten.

13 September, de eerste dag van mijn vakantie. Het leek me een goeie dag om het loopbaanpad te gaan lopen. Dan kon ik tijdens mijn vakantie mijn gedachten over de uitkomsten laten gaan.

Het was heerlijk weer. Op station Dieren startten we in totaal met 5 man (inclusief Erwin). Na een kopje koffie in de auto geklommen en naar het startpunt gereden waar we zouden gaan lopen (Nationale Park Veluwezoom).

Vervolgens het eerste stuk gaan lopen, natuurlijk met elkaar babbelen om er achter te komen wat de beweegredenen van de anderen waren. Sommigen wisten al aardig in welke richting ze het moesten zoeken, maar zochten eigenlijk meer de bevestiging voor zichzelf, maar ik had op dat moment nog niet echt een concreet beeld van hoe of wat.
Bij het eerste rustpunt hebben we onszelf aan elkaar voorgesteld en aangegeven wat de doelstelling voor hem of haar voor die dag was.

Na de introductie kregen we de eerste 3 opdrachten (jawel, direct hard werken geblazen). Met deze opdrachten hebben we ons apart teruggetrokken in het bos (al wandelende of ergens op een gezellige stronk zittend) waar je een vooraf vastgestelde tijd had om deze opdrachten te beantwoorden). De opdrachten zijn gebaseerd op het boek van Richard Bolles, uitgave 2002.
Wat ik heel bijzonder vond is dat je, doordat je in zo'n mooi en rustgevende omgeving zit, je jezelf compleet kunt concentreren op de opdrachten. Je hebt geen afleiding (of vindt geen excuus omdat je het antwoord niet weet), doordat je er in alle rust over nadenkt wordt je jezelf veel meer bewust van je gevoel (klinkt misschien een beetje zweverig maar ik kan het niet anders verwoorden). Al lopende babbel je in jezelf over de vragen en de antwoorden waarbij ik vervolgens de antwoorden koos die mij (op dat moment) het meest benaderden.
Na het maken van de eerste opdrachten keerden we terug naar het verzamelpunt en gingen we vervolgens op weg naar de volgende plek, waar we natuurlijk weer een opdracht kregen.

Het gaat te ver om de hele dag tot in detail te beschrijven (dan ben ik voorlopig nog niet klaar ) maar de hele dag stond in het teken van opdrachten uitvoeren (zoals boven beschreven), soms alleen, soms met elkaar en de uitkomsten hiervan onderling beargumenteren en bespreken met elkaar. Soms kom je dan tot hele verrassende inzichten kan ik je vertellen .
Wat bijvoorbeeld blijkt is, doordat je met elkaar de uitkomsten bespreekt, je soms tot inzicht komt dat je andere vaardigheden hebt waarin je veel sterker bent dan diegene die je oorspronkelijk had opgeschreven bij de opdrachten. Ik heb nogal zitten krassen in mijn opdracht van intellectuele vaardigheden. Daarnaast bleek dat mijn sterkste karaktereigenschap enthousiasme is, maar dat ik er in mijn huidige werk helemaal niets mee doe.

Enfin, de wandeling was pittig, zo'n 15 km, super stralende zon en dat bleek voor mij een tikkie te zwaar te zijn. Uiteindelijk hebben we zo'n 2/3 van de oorspronkelijke wandeling gelopen en de laatste opdrachten op dezelfde plaats (in de schadum van wat bomen bij restaurant de Posbank) uitgevoerd. Omdat het zonnetje mij aardig te pakken had was ik niet meer zo op m'n best aan het einde van de dag. Deze opdrachten heb ik wel mondeling uitgevoerd en vervolgens onderling besproken met mogelijke uitkomsten. Ook wilde Erwin van ons allemaal concreet weten wat we vervolgens met de uitkomsten gingen doen.

Op mijn vakantieadres (toevallig ook in een bos, dus ik kon me heerlijk terugtrekken) heb ik de laatste opdrachten alsnog daadwerkelijk ingevuld. Hierover wil ik nog apart met Erwin klankborden en dat vindt hij gelukkig prima .

Wat heeft de dag me concreet opgeleverd, afgezien van het feit dat ik leuke mensen heb ontmoet: meer (en soms verrassende) inzichten in mezelf en beslist meer idee over welke richting ik op zou kunnen en willen gaan.
Ik heb deze dag als heel bijzonder ervaren en wil alvast vanaf deze plek Erwin en mijn medewandelaars hiervoor hartelijk bedanken.
Lady
Met citaat reageren