Los bericht bekijken
  #4  
Oud 13 maart 2008, 20:47
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Hoofd ICT

Nou ja, mag ik de brief er niet meer bij zetten... Doe ik het zo maar.
De brief gaat morgen de deur uit, ik heb tot de 15-de! Dus hierbij de 'gereviseerde' versie:

Citaat:
De motivatie om bij uw instelling te solliciteren is de volgende.
Geruime tijd ben ik actief in het coachen / begeleiden van (jong-)volwassenen. Eerst in de vorm van volwassenen-onderwijs, waarbij de nadruk lag op het overbrengen van kennis m.b.t. ICT, later ook in de begeleiding van afdelingen van bedrijven met hulpvragen. Omdat dit in eerste instantie niet binnen de kaders van mijn vooropleiding viel heb ik me verder bekwaamd op het gebied van project-management. Daarnaast heb ik een onderwijsbevoegdheid behaald, alsmede een tweetal management-opleidingen welke ik met succes heb afgerond. Deze opleidingen waren voornamelijk toegespitst op management op onderwijskundig vlak. Hierbij heb ik onder meer een aantal beleidsstukken geschreven (IT op de basisschool, en aanpak hoogbegaafde kinderen), heb ik een meerjaren-begroting en planning maken met inachtneming van de lumpsum regeling. Ook hebben we ons verdiept in integraal personeelsbeleid, waarbij ik in samenwerking met de directie een compleet verandertraject hebben ingevoerd. Dit traject omhelsde de invoering van collegiale consultatie.
Op het gebied van coaching/ leidinggeven heb ik veelvuldig te maken met de invoer van nieuwe / gewijzigde applicaties zoals het LVS Esis, waarbij ik de leerkrachten moet begeleiden en sturen, maar ook leerlingen die met een educatief programma aan de slag moeten. Daarnaast krijgen wij IT-stagiaires van een integratiebureau, die onder mijn hoede vallen.
Binnen de school zelf ontwikkel ik voor de kinderen momenteel een aantal leerlijnen (Office, internet gebruik, overige toepassingen) met het oog op de kwaliteit van ons onderwijs en in overeenstemming met de visie van de school. Een ontwikkeling die op dit moment wordt ingezet is de invoering van digitale schoolborden, waarbij ik een groot deel van de verantwoordelijkheid draag.
Op het vlak van ICT heb ik voldoende kennis van netwerken (windows omgeving), kan ik stellen dat ik voldoende ervaring heb met windows 2000 server (opbouwen, instellen, onderhoud), los ik kleine hardwareproblemen (routers, bekabelingsproblemen, complete systemen opbouwen, backup systemen) zelf op. Hierbij staan 'klantgerichtheid en service' hoog in het vaandel. Daarbij houd ik regelmatig contact met een aantal vaste ICT-firma's, die ik in kan schakelen bij grotere storingen of complexe(-re) vraagstukken. Nieuwe ontwikkelingen houd ik in de gaten via vakliteratuur zoals de C'T.
Daarnaast mag ik ook de website beheren. Hierbij heb ik in opdracht van de directie de hele site opgezet en ingericht. Een ontwikkeling die hierbij in de planning zit, is de invoering van een CMS, wat waarschijnlijk inhoud dat ik de site via PHP (middels Dot-Net-Nuke) op zet. Uiteraard heeft dit dan ook consequenties voor de teamleden.
Helaas biedt de school waar ik momenteel werkzaam ben mij niet de mogelijkheid om mij verder in het management te ontplooien. De vacature die u in de verschillende media (krant en internet) heeft geplaatst sprak mij in deze wel aan. Het geeft mij de mogelijkheid verder te groeien in de richting die mij het meest ligt, namelijk het (bege-)leiden van een team mensen, die zelfstandig kunnen werken en zich door mij gesteund kunnen voelen. De mogelijkheid om een brug te kunnen slaan tussen beleid en de soms weerbarstige Ict-praktijk in een onderwijsomgeving spreekt mij aan.
Mijn karakter kan worden omschreven als een observerend criticus, gecombineerd met een behoorlijke dosis humor.
Helaas is een brief geen goede manier om
Ik ben zo vrij geweest een paar zinnen letterlijk over te pennen, ik was erg onder de indruk! Respect, man!(Dat zeggen ze hier op school heel veel, in groep 8..)

Zien jullie nog iets geks, laat het me alsjeblieft even weten!

T.
Met citaat reageren