Los bericht bekijken
  #6  
Oud 22 juni 2010, 22:40
WendyP WendyP is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juni 2010
Berichten: 4
WendyP is on a distinguished road
Standaard Re: Teveel stress, hoe pak ik dit aan

Ik heb het overleefd

Heel ander gesprek dan ik had voorbereid en veel minder diep op het verleden ingegaan dan ik had gedacht. Dankzij mijn portfolio hebben we het voornamelijk gehad over de dingen die daarin stonden. Had wel het idee dat hij het te goed voorbereid vond. (hij wist op een gegeven moment zelf even niet meer wat hij moest vragen) en aan het einde van het gesprek kwamen alsnog de verassingsvragen die me dicht lieten slaan, maar waar ik mezelf aardig uit heb gekregen.
- Voornamelijk wat doet je huidige werkgever "het uitzendbureau" fout. (ze doen niks fout, ze kunnen enkele dingen verbeteren en hebben de gedetacheerden ingeschakeld om dat te kunnen verbeteren.
- Wat vind je vreselijk aan dit bedrijf? Niks vreselijk, maar dit heb ik niet voorbereid. Positief weten te draaien naar hoe mijn eigen beeldvorming was en hoe dat veranderd is in positieve zin en wat er zou kunnen verbeteren in de processen en communicatie tussen de afdelingen.
- Wat zou je nooit willen doen binnen dit bedrijf? Voor een groep van 200 man in de aula een bijeenkomst presenteren.
- En als laatste: wat kan je vertellen om me over de streep te trekken voor je aanstelling? Vooral de laatste vraag kon ik niet beantwoorden, vooral omdat alles wat besproken was datgene was wat ik had voorbereid. Ik wist het even niet meer en heb geantwoord met verras me maar met je vragen.

Hij heeft aan mijn leidinggevende nog wat ontwikkelpunten meegegeven. Voornamelijk de opleiding die ik ga geven in combinatie met mijn perfectionisme. Dat ik er voor moet waken niet buiten werktijden of tussen het werk door nog van alles te gaan doen, dat het niet perfect hoeft en dat ik geen 10 hoef te halen, omdat ze anders binnen de kortste keren met een "zieke" medewerker zitten. Maar dat stuk heb ik zelf al steeds beter onder controle.
En dat ik best wat zekerder mag worden en meer in moet gaan zien wat ik waard ben, wat ik kan en dat leren verkopen.
Beide kloppen helemaal.

Kortom, ik heb mijn aanstelling. Nog wel een gesprek met het MT lid en hoewel ik daar een praatje klaar moet hebben is het ergste achter de rug.
Op naar het arbeidsvoorwaarden gesprek
Met citaat reageren