Los bericht bekijken
  #3  
Oud 2 december 2013, 23:25
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hallo aabbcc,

Het wordt een goede brief zo! Ziet er verder netjes verzorgd uit. De laatste alinea is inderdaad commercieel, maar in een goede betekenis. Uit die alinea spreekt namelijk de gedachte dat je de werkgever als uitgangspunt neemt en dat is prima.

Verder wat dingen waar ik aanmerkingen op heb en die je eventueel kunt verbeteren/veranderen. Je noemt bijvoorbeeld het vragende woord "waarom". Over het algemeen beschouwd geeft dat een gelegenheid om een antwoord te geven als "daarom". Het is dus een 'gesloten' vraag. Gebruik dan bij voorkeur vragende woorden als: hoe (vraagt naar een proces, een wijze waarop, in het algemeen), wanneer, wie, wat (vraagt naar iets specifieks, vereist een direct antwoord), welke (net zoals "wat").

Daarnaast zie ik dat je in de brief gebruik maakt van het woordje "niet". Dat kan eveneens een probleem zijn, denk ik. Het woordje blijkt namelijk een aanleiding om de aandacht van de lezer te verliezen. Je hebt vast weleens gezien hoe kinderen alle aandacht verloren als een ouder het waagde om "niet doen" naar ze te roepen. Een oplossing is daar omheen gaan ahw. Gebruik dan bijvoorbeeld een ander ontkennend woord, zoals "geen". Als je de zin dan verbouwd hebt, kun je wellicht beter zien of je de mededeling ook echt zo wilt opschrijven. Ben je geen 'einzelganger' dan moet je dus een teamplayer zijn. Ik hoop dat het helpt.

Met vriendelijke groeten,
Marc van Goozen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aabbcc Bekijk bericht
Waarom ik graag die actieve bijdrage wil leveren?
Het is moeilijk antwoord geven op die vraag want het is een stijlmiddel. Zie de opmerkingen hierboven.


Citaat:
In de afgelopen jaren heb ik mijzelf ontwikkeld tot een gedisciplineerde, hardwerkende medewerker die stressbestendig is.
In mijn huidige functie in de zorg uit zich dit doordat ik handel volgens voorgeschreven protocollen en hierbij niet op
eigen houtje te werk ga. Dit neemt niet weg dat ik aanbevelingen niet bespreekbaar maak.
Ook vertrouwen collega’s en de organisatie op mij omdat zij weten dat ik mijn afspraken na kom.In stressvolle situaties blijf ik
rustig en houd ik
overzicht zodat ik verantwoord te werk blijf gaan.
Beter geen ontkennende woorden in combinatie met een vermelding van jouw kwaliteiten. Zie de opmerkingen hierboven.
Met citaat reageren