Los bericht bekijken
  #2  
Oud 12 september 2012, 14:59
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Hoi Leoni,

Dit is een lastige. Ik proef uit je bericht dat het niveau waarop je eerder hebt gefunctioneerd eigenlijk te laag is voor je wensen. Maar de HBO-opleiding waaraan je bent begonnen, heb je niet gehaald. Ik kan natuurlijk niet inschatten waar dat aan lag, je schrijft immers ook dat je de propedeuse wel hebt gehaald. Zou het kunnen zijn dat jij in feite tussen MBO en HBO inzit?
Het lijkt me in ieder geval onverstandig om gewoon maar weer aan een HBO-opleiding te beginnen. Ik zou in jouw geval denk ik kiezen voor een test, of ik zou eens gaan praten met een decaan van de opleiding waarvan je de propedeuse hebt gehaald. Wellicht kun je op een andere manier nog voortbouwen op die propedeuse. Een derde mogelijkheid zou zijn om eens te gaan praten met wat mensen die werken op een plek waar jij ook graag zou willen werken. Dan kun je eens zien hoe zij dat ervaren, en of ze nog collega's hebben met een functie die jou goed zou passen; er zijn vaak veel meer functies mogelijk dan je weet.

Maar wat je ook doet: blijf je wens om in de zorg te blijven trouw. Het is zo'n groot werkveld, daar zul jij zeker een plekje kunnen vinden.

Hoe dan ook : succes!

Beewee
Met citaat reageren