Los bericht bekijken
  #2  
Oud 24 juni 2008, 08:12
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Motivatiebrief toelating Masteropleiding

Hoi MayMay,

Een aantal opmerkingen.

Citaat:
Hierbij ontvangt u mijn motivatiebrief. In deze brief zal worden aangegeven waarom ik voor de Master opleiding Business Administration met de track Financial Management kies.
Onpersoonlijke opening ("Zal worden aangegeven"). Je mag wel een stukje zekerder zijn, bijvoorbeeld "Met deze brief wil ik u overtuigen van mijn motivatie voor de Master opleiding BA met de track FM."

Citaat:
Omdat ik mijn kennis op het gebied van Bedrijfseconomie wil verbreden, is de Master opleiding Business Administration het geschikste voor mij.
Gebruik voor "geschiktste" liever meest geschikt

Citaat:
De opdrachten van dit profiel vind ik heel leuk en heel leerzaam en ik wil de kennis op dit gebied verbreden.
Niet overdrijven en hier ook weer iets persoonlijker zijn. Ik zou beide "heel"s weghalen en kies niet voor "de kennis", maar voor mijn kennis. Wat hier nog beter zou zijn is toevoegen dat je je kennis graag wilt verbreden.

Citaat:
De ‘ondernemende universiteit’ spreekt mij aan.
Is dit het motto van de school? Zo ja, zeg dat er dan bij.

Citaat:
Hopende u hierbij voldoende te hebben geďnformeerd.
Het is hiermee, en dit is niet de meest handige afsluiting van een verzoekbrief tot toelating. Verander de zin naar bijvoorbeeld "In afwachting van uw positieve beslissing", of een van de varianten hierop.
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren