Los bericht bekijken
  #1  
Oud 12 juli 2010, 13:26
nicknaethuijs nicknaethuijs is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 juli 2010
Berichten: 3
nicknaethuijs is on a distinguished road
Standaard Grafische opleiding: Rietveld of LOI?

Dag luitjes,

Bovenstaande titel kan wat misleidend overkomen omdat ik in principe niets met Rietveld te maken wil hebben. Niet persé omdat ik haat koester of iets dergelijks tegen het Rietveld opleidingsinstituut, maar puur omdat Rietveld niet mogelijk is voor mij.

Ik ben namelijk werkzaam als fulltime Korporaal F-16 wapentechniek bij de KLu. Door deze baan is het niet mogelijk voor mij om een fulltime opleiding te volgen (hoe graag ik het ook zou willen).

Nu is mijn oog gevallen op het opleidingsplan van de LOI. Studeren in de avonduren en dat in je eigen tempo. Klinkt goed, maar nu heb ik ergens gelezen (volgens mij op deze site zelfs) dat een opleiding van de LOI eerder gezien word als een 'hobbycursus', laat staan een volwassen opleiding.

Omdat ik toch graag de grafische industrie in wil gaan lijkt een opleiding zoals die van de LOI in mijn ogen de beste keuze, maar is dit ook zo? Ik zie het namelijk niet zitten om een aantal jaar te studeren om vervolgens door jan en alleman afgewezen te worden. Nu weet ik dat dit niet alleen aan de opleiding ligt maar ook aan mijn niveau, bereidheid en doorzettingsvermogen, maar toch.

Dus; kan ik later serieus worden genomen met een LOI opleiding op zak? Of is dit eerder verspilde moeite? Ik word er nooit slechter van en ik zal er heus veel van leren, maar uiteindelijk zijn het toch de werkgevers die er in moeten geloven wil ik brood op plank kunnen leggen (en opeten).

Wat voor mij ook nog een optie is, is om meerdere cursussen en 'opleidingen' te volgen dan alleen die van de LOI. Vanwege mijn interesse in programma's zoals Photoshop en Illustrator is het voor mij ook mogelijk om hier cursussen in te gaan volgen. Dit kan mij denk ik op weg helpen om efficiënter om te gaan met de gereedschappen die deze programma's bieden om zo betere resultaten te behalen qua ontwerp, design en uitwerking. Ik vraag mij alleen af of een werkgever deze cursussen als serieus beschouwt.

Alvorens bedankt voor jullie antwoord.

Nick
Met citaat reageren