Los bericht bekijken
  #2  
Oud 9 september 2011, 04:00
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ten eerste wil ik je toch complimenteren met het feit dat je hier als alleenstaande met kinderen toch nog overna denkt. In het verleden kon je het niveau gymnasium op de middelbare school 'makkelijk' aan. Ja, dat mag ik wel zeggen - vooral als je 8-en stond -.

Je bent (pas) 35 jaar, je hebt geen startkwalificatie, geniet een bijstandsuitkering en je hebt jonge kinderen. Hoe zie je jou en je gezin over 10 jaar? Is dat nog steeds zoals ik net beschreven heb, alleen 10 jaar in leeftijd erbij en eventueel een parttime baan als cassiere bij de AH, of iemand die een HBO opleiding afgerondt heeft en op datzelfde niveau arbeid verricht en zelf in de onderhoud van haar gezin kan voorzien?

Voor mij zou die keuze wel makkelijk zijn. Maar ik heb natuurlijk makkelijk praten aangezien ik jouw situatie nooit heb meegemaakt.

Wat dacht je van een deeltijd opleiding, 1 of 2x per week een avond naar school en de rest studeren en/of werken? Alhoewel de combinatie van een HBO studie volgen, werken en kinderen me vrij pittig lijkt. Maar je komt op mij over als iemand die het echt wilt en daarvoor best wel geduurende de studie door de zure appel wilt bijten.

Ik ben van mening dat je de kans moet wagen, want het niveau en de motivatie is er! Het zou zonde zijn als je hier niets mee gaat doen.

Ik ben benieuwd naar je antwoord, en misschien dat je aan mijn bericht wel iets heb gehad.

Let me know!
Met citaat reageren